توجه و محبت دو نیاز اصلی سالمندان/ کانون گرم خانواده است. بهترین مکان برای زندگی سالمندان


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900419

هانیه خواجه پور گفت: بر اساس آمار هزاران خانواده در البرازی سالمندان خود را به مراقبت اجتماعی سپرده اند اما بهترین مکان برای زندگی آنها قلب گرم خانواده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هانیه خواجه پور کارشناس سلامت مرکز بهداشت سالمندان کرج به مناسبت روز جهانی سالمند در گفتگو با خبرنگار تیتریک اظهار داشت: توجه و محبت دو نیاز مهم و اساسی سالمندان است.

وی ادامه داد: سالمندان به دلیل شرایط خاص جسمی و روحی یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند.

حاج پور افزود: سالمندان امروز، مادران و پدران دیروزی هستند که با سختی و عشق از فرزندان خود مراقبت کردند، اکنون که به این مرحله از زندگی رسیده اند، نیازمند مهر و محبت فرزندان خود هستند.

این کارشناس بیان کرد: بر اساس آمار هزاران خانواده در البرازی سالمندان خود را به امانت سپردند و این در حالی است که بهترین مکان برای زندگی این عزیزان قلب گرم خانواده و در کنار فرزندانشان است.

وی گفت: 19 مرکز شبانه روزی در استان پذیرای سالمندان بوده و با جان و دل از آنها مراقبت می کنند.

کاجه پور ادامه داد: سالمندان سرمایه های ارزشمندی هستند که برای خانواده ها برکت و رحمت دارند و حضور آنها در خانه مایه مباهات است.

این کارشناس اضافه کرد: سالمندان منتظر فرزندان خود هستند، بنابراین تا زمانی که می توانید آنها را در خانه نگهداری کنید، هرگز آنها را به مرکز سالمندان نبرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور سالمندان در مراکز نگهداری به روی همه باز است، اگر شرایط حضور را دارید حتما به خانه سالمندان سر بزنید زیرا ممکن است ماه ها فرد را نبینند و این برایشان دردناک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید