مشکلات اجتماعی ریشه در وضعیت نابسامان خانواده دارد/ فضای مجازی کانون خانواده را به چالش کشیده است


ساعت: 14:36
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885339

افراد در یک خانواده متولد می شوند و خانواده اولین نهاد اجتماعی است که انسان در آن رشد می کند و به طور خلاصه می توان گفت که سعادت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، اهمیت و جایگاه خانواده بر هیچکس پوشیده نیست. افراد از دوران کودکی در کانون خانواده بزرگ می‌شوند و معمولاً افرادی موفق‌تر هستند که کانون خانواده‌شان گرم‌تر و قوی‌تر بوده است.

از سال 2006، 25 ذی الحجه به عنوان روز ملی خانواده و به افتخار بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است. علت انتخاب این روز نزول آیه «آتی آتی» در سوره دهر است که درباره خانواده و استحکام پایه های آن است. این سوره در تجلیل از خاندان پیامبر(ص) است و به همین مناسبت به همراه تجلیل از بازنشستگان در روز خانواده از سوی شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.


c94d5b2e 5ae2 4abd 903e 3e361c4b0c06 خبر خاکستری


محیط مجازی یک چالش بزرگ برای کانون خانواده است

غلامرضا محمدی در گفتگو با مرصاد نیوز ضمن تبریک 25 ذی الحجه که به عنوان روز ملی خانواده اعلام شده است، اظهار داشت: اولین حکمت در ایجاد خانواده که قرآن کریم به صراحت بیان می کند، رسیدن به آرامش روحی است.

مسئول فرهنگسرای خانواده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: خانواده برای هر انسانی درجه یک است. اگر درس های مهم زندگی مانند تعامل، محبت، گذشت و احترام در کانون خانواده به اشتراک گذاشته شود، مایه آرامش و کمال افراد می شود.


5f6392cc ab38 4cbb b8ee 7b19810617df خبر خاکستری

وی گفت: سعادت زن و مرد عبارت است از عدول نکردن از سنت های آفرینش و تحت تأثیر احساسات ظاهری و زودگذر.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات رفتاری و اجتماعی ریشه در نبود سلامت خانواده دارد، تصریح کرد: بیشتر افرادی که از سلامت روان بهره مند هستند، عشق و محبت را در دل گرم خانواده تجربه کرده اند و روابط موفقی با سایر اعضا داشته اند.

دکتر محمدی گفت: امروزه پیشرفت های مدرنیته مانند فضای مجازی کانون خانواده را با چالش بزرگی مواجه کرده است.


6b2858fe 3ffe 4cb9 ad2e 6891e2403078 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در خانواده ها به دلیل ساختارشکنی های ناشی از جایگزینی فضای مجازی به جای فضای واقعی از هم جدا شده اند، خاطرنشان کرد: این نیاز می طلبد همه نهادها و متولیان عرصه و دانشگاه، آموزش و پرورش و فضای رسانه ای کشور دست به دست هم بدهند. (با یک پروتکل) برنامه پیشنهادی خود را برای احیای نظام خانواده گرم اجرا کنند.


هیچ آسیب اجتماعی بدون در نظر گرفتن نهاد خانواده قابل بررسی نیست

فرشته ایزدی در گفتگو با مرصاد نیوز با بیان اینکه خانواده رکن اصلی هر جامعه و نقطه شروع زندگی اجتماعی انسان و اولین کانون تمدن و آرامش بشر است، اظهار داشت: خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی هر جامعه ای به شمار می رود.


92c378a8 c9e8 40a1 8896 d5f054e9d2de خبر خاکستری

این کارشناس ارشد جامعه شناسی افزود: خانواده به عنوان یک مکتب عمل می کند و اولین جایی است که فرهنگ و تمدن، ارزش های اخلاقی، عرصه های تکامل و تحول را به فرد منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مسائل و مشکلات اجتماعی فرد ریشه در سلامت خانواده دارد، گفت: خانواده ای که کنترل اجتماعی بر فرزندان خود نداشته باشد در فرآیند درونی سازی ارزش ها با مشکل مواجه می شود و منجر به انحراف در مسیر می شود. فرهنگ ساخته می شود. .

این جامعه شناس ادامه داد: کودکانی که کمبود محبت و محبت را تجربه می کنند، بیشتر در معرض خطر انحراف از معیارهای جامعه و انتقال رفتارهای ناسالم به نسل آینده هستند.


945ddbee 2db5 4052 a136 23e802355a92 خبر خاکستری

یزدی گفت: هیچ آسیب اجتماعی بدون در نظر گرفتن نهاد خانواده قابل بررسی نیست، حتی دموکراسی از خانواده شروع می شود.


تفاوت ها و چالش های مختلف در زندگی هر فردی طبیعی است

وی خاطرنشان کرد: خانواده سالم به هیچ وجه به این معنا نیست که مشکلی وجود نداشته باشد، زیرا وجود اختلافات و چالش های مختلف در روند زندگی هر فردی طبیعی است اما در خانواده سالم افراد به بهترین نحو اوضاع را کنترل می کنند. با مهارت های خود

به گزارش مرصاد نیوز، اگر افراد در اوایل جوانی ازدواج کنند، در زندگی خانوادگی وابسته و تشویق می شوند و از هرزگی و بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی مصون می مانند.


5eeb97ab c3a9 443b 8f62 3ef18d7b25f3 خبر خاکستری

افراد در یک خانواده متولد می شوند و خانواده اولین نهاد اجتماعی است که انسان در آن رشد می کند و به طور خلاصه می توان گفت که سعادت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید