زندگی خانوادگی پیامبر(ص) ضامن سعادت خانواده هاست/ محبت مرد به همسرش در اعتکاف از خدا پیشی می گیرد.

زمان: 13:32
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778599

محمد مظاهری گفت: روش های تربیتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به ویژه در زندگی خانوادگی می تواند شادی خانواده ها را تضمین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مظاهری ، کارشناس مسائل خانواده ، به خبرنگار تیتریک گفت: “دشمنان جنگ نرم ما دریافته اند که امروز کجا می توانند به ما ضربه بزنند ، بنابراین بر پایه های متزلزل خانواده ها تمرکز کرده اند.”

وی با اذعان به اینکه امروز خانواده در غرب فروپاشیده است ، گفت: غربیان محروم از نعمت خانواده به ایران اسلامی که از نعمت خانواده بهره مند است حسادت می کنند و بدنبال تخریب آن بنیاد در کشور هستند. “

مشاهری ادامه داد: مردم باید برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند و مهم ترین تصمیم افزایش صمیمیت در خانه است.

وی افزود: خانه و خانواده یکی از مقدس ترین سنگرهایی است که خداوند متعال آن را دوست دارد و محل عبادت ، ریاضت و آموزش در فرهنگ دینی است.

این کارشناس گفت: عبادتی که فرد می تواند در خانه انجام دهد به هیچ عنوان نمی تواند در مسجد انجام شود.

مشاهری با بیان اینکه گفتار و رفتار اهل بیت(ع) در تمام مراحل زندگی، الگوی انسانی برای رسیدن به کمالات انسانی و اخلاقی است، گفت: روش های تربیتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. ) و انشا، به خصوص در زندگی خانوادگی می تواند سعادت خانواده ها را کم کم تضمین کند

وی اسلام را مکتبی انسان ساز می داند و می افزاید: “فرهنگ دینی ما بیشترین توجه را به احترام و اعتلای خانواده دارد و این نهاد مقدس را مرکز آموزش و مهد اشتیاق و رحمت می داند و آن را خوشبختی و بدبختی می داند. جامعه بشری. بسته به خوبی و فساد این ساختمان. “

مظاهری در خاتمه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: اگر مردی با همسر خود بنشیند و به او بگوید بخندید و در قلب او درد داشته باشید ، خداوند او را بیشتر از اعتکاف دوست دارد. مسجد !!

امام صادق (ع) نیز فرمود: اگر خانمی یک لیوان آب به شوهرش بدهد ، برای او بهتر از یک سال عبادت است که در آن روزها روزه می گیرد و شبها زنده می ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید