تعهد و مسئولیت ضامن ثبات زندگی خانوادگی / افزایش آمار طلاق عاطفی در کشور


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886821

ساینا یوسفی گفت: تعهد خانوادگی به این معناست که زوجین نسبت به مشترکات یکدیگر بی تفاوت و بی اهمیت نباشند و این ضامن بقای خانواده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساینا یوسفی مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: هر ازدواج موفق و پایداری متضمن تعهد بی قید و شرط به یک فرد ناقص است..

وی ادامه داد: انتظار بی عیب و نقص بودن همسرتان از همسرتان غیرمنطقی است.

یوسفی افزود: امروز که انشعاب ها با حاشیه اندک اتفاق می افتد نشان از عدم تعهد زوجین نسبت به یکدیگر دارد..

این مشاور با بیان اینکه تعهد زوجین به یکدیگر ضامن بقای خانواده است، تصریح کرد: تعهد در خانواده به این معناست که زوجین نسبت به مشترکات یکدیگر بی تفاوت و بی اهمیت نباشند..

وی گفت: ازدواج بر اساس عشق، احترام، عزت، علاقه متقابل و صمیمانه شکل می گیرد..

یوسفی با تاکید بر اینکه عشق و علاقه زوجین باعث ایجاد این تعهد می شود، ادامه داد: زن و مرد در خانواده باید با سازگاری شخصیتی، خودشناسی آگاهانه، علاقه متقابل بتوانند این تعهد را ایجاد کنند..

این مشاور تاکید کرد: متأسفانه بسیاری از زوج ها به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و زن و مرد در ظاهر به یکدیگر وفادار هستند اما وقتی وارد زندگی آنها می شوید فقط با هم زندگی می کنند و هیچ تعهدی نسبت به یکدیگر ندارند..

وی ادامه داد: ریشه بسیاری از طلاق ها در عصر امروز عدم تعهد زوجین به یکدیگر است و زنگ خطر این عدم تعهد در کشور به صدا درآمده است.

یوسفی گفت: زن و مرد باید به بلوغ فکری برسند و بعد تصمیم به تشکیل خانواده بگیرند..

این کارشناس در نهایت خاطرنشان کرد: زنگ خطر بی تعهدی در خانواده ها به صدا درآمده است و نقش والدین در این امر بسیار مهم است و باید با ایجاد احساس مسئولیت این تعهد محقق شود. از دوران کودکی در جوانان باید نهادینه شوند تا مشکلاتی در زندگی مشترک ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید