طلاق عاطفی زمانی رخ می دهد که زوجین نتوانند نیازهای دیگری را برآورده کنند/تحسین، صداقت و تعهد. راز زندگی تازه


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856188

بسوزان و قدیمی بساز این روزها رنگش عوض شده و جای خود را به واژه های مدرن و پیچیده تری به نام طلاق عاطفی داده است. طلاق پنهان که به دلایل زیادی در جامعه به خصوص در بین زوج های جوان رایج است، علیرغم اینکه آسیب های جدی به بنیان خانواده و جامعه وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، این روزها پای درد و دل زوج های جوانی می نشیند که حداقل یکی دو سال است که با هم زندگی نکرده اند، رابطه این زوج ها را کاملا سرد خواهید دید.

علم به اصطلاح طلاق عاطفی سردی رابطه زن و شوهر است که وجود این مشکل است که منجر به بی مهری و کمبود انرژی مثبت در خانواده می شود که در این صورت زن و شوهر در بیگانگی گم می شوند. اکثر آنها برای یکدیگر سلول هستند.

اگرچه آمار دقیقی از طلاق های عاطفی در دست نیست، اما به جرات می توان گفت که آمار طلاق های عاطفی در کشور ما بسیار بیشتر از طلاق های قانونی است.


08ce4826 e11a 4669 9c96 f8a3bbc55bc6 خبر خاکستری


سر همه چیز دعوا کردیم

این زوج جوان کردستانی که نخواستند نامشان فاش شود در گفت و گو با کُردتودی گفتند: نزدیک به 3 سال است که با هم زندگی می کنیم، زندگی ای که روزهای اولش پر از عشق و محبت بود اما متاسفانه بعد از گذشت چندین سال عشق و علاقه جای خود را به بی‌تفاوتی و نوعی رابطه سرد و عادت‌های تکراری داد که تحمل آن اغلب برای ما سخت است.

وی افزود: به مرور زمان اختلافات ما بیشتر می شود و بیشتر اوقات اختلافات ما به مشکلات جزئی مربوط می شود و زندگی دیگر جذابیت و شیرینی روزهای اول را برای ما ندارد و همین باعث شده است که به همان اندازه از یکدیگر دور شویم. ما می توانیم.” بله، فرض کنید هر کدام از ما ساز خود را می نوازیم.

این زوج جوان کردستانی به فضای مجازی و حضور بیش از حد خود در این فضا اشاره کردند و گفتند: وجود شبکه های مجازی و مقایسه ظاهر برخی افراد با باطن زندگی ما باعث ایجاد نوعی نارضایتی و سردی نسبت به یکدیگر در زندگی مشترک ما می شود. و این تاثیر زیادی بر این نوع رابطه داشته است.

او می‌گوید: «این روزها افراد زیادی هستند که به نظر می‌رسد با هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند و ممکن است در واقع ساعت‌ها ارتباط کلامی با یکدیگر نداشته باشند، اما در عوض آنها را صرف تلفن و تعامل با دوستان مجازی خود می‌کنند.


aaa097cf 1b40 4205 9e6a bf818377350f خبر خاکستری


راه حل روانشناسی برای درمان طلاق

مهناز کریمی، استاد روانشناسی درباره طلاق عاطفی گفت: زندگی اجتماعی امروز به گونه ای شکل گرفته است که پیش از این باعث جدایی و جدایی و قطع روابط خانوادگی شده است.

وی گفت: آمار در کشور ما فقط طلاق های رسمی را نشان می دهد اما در مورد طلاق عاطفی زوجین که مهمترین محدودیت برای تشکیل خانواده است، تاکنون آمار رسمی معتبری منتشر نشده است.

وی افزود: هیچ گونه وابستگی روحی و روانی بین آنها وجود ندارد و در زیر یک سقف به دور از ارتباط روحی و عاطفی به صورت دو نفره در یک خانه یا خوابگاه زندگی می کنند و در این زمان انحرافات اخلاقی، آسیب های اجتماعی و روانی به دنبال دارد. عدم آموزش و فقدان مهارت های ارتباطی سالم.

کریمی خاطرنشان کرد: وقتی یکی از طرفین با شریک زندگی خود در مورد امور خود مشورت نمی کند و تصمیمات مهم زندگی را به تنهایی می گیرد، می تواند به مرور زمان همسرش را به بی تفاوتی نسبت به زندگی مشترک سوق دهد.

وی افزود: هر یک از زوجین سعی می کردند به تفاهم برسند و رابطه سالمی با یکدیگر داشته باشند و گاهی در این راستا با هم مشاجره می کنند اما امروز کاملاً سکوت کرده اند و گلایه ای ندارند. در این مورد باید به فکر راه حل باشید.

کریمی افزود: مهم ترین نکته ای که می تواند منجر به جدایی و دوری های عاطفی زیاد شود این است که همسران یکدیگر را نشناسند و نیازهای عاطفی خود و طرف مقابل را برآورده کنند و باید راه حل اساسی برای درمان بیاندیشند. «انواع تقسیمات با هم هستند.

وی به تاثیر طلاق عاطفی بر فرزندان اشاره کرد و افزود: طلاق عاطفی علاوه بر زوجین، اثرات مخرب متعددی بر فرزندان دارد که والدین باید نسبت به آن آگاه باشند. والدینی که همدیگر را دوست ندارند، ابراز محبت و گفتگوی مؤثر و هدفمند را بلد نیستند و هرگز در روابط زناشویی خود احساس آزرده خاطر نکرده اند و الگوی مناسبی برای فرزندان خود نیستند و نمی توانند به آنها عشق ورزیدن و داشتن رابطه خوب را بیاموزند. .

این روانشناس گفت: حمایت خانواده، تحسین، اعتبار، توجه، دوستی در اوقات فراغت، عشق، گفتگو، صداقت، حمایت مالی، مشارکت خانواده از مهم ترین نیازهای اساسی شناسایی شده برای مردان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید