بی توجهی به تفاهم بین زوجین باعث افزایش طلاق می شود


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904806

طیبه حسینی گفت: تفاهم لازمه یک زندگی مشترک موفق است که برخی از زوجین به آن توجه نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طیبه حسینی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: برای یک زندگی مشترک موفق، تفاهم لازم است که برخی از زوجین به آن توجهی نمی کنند و این با ورود به زندگی اهمیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: به هر حال در همه خانواده ها اختلاف نظر وجود دارد اما زمانی مشکل ساز می شود که زن و شوهر در دوران آشنایی در این مورد صحبت نکرده و به نتیجه نرسیده اند.

حسینی افزود: در ازدواج های سنتی این مشکل بیشتر پیش می آید زیرا ارائه صرفاً ارائه است و به دلیل شناخت، خانواده ها فقط به عقل روی می آورند و تفاهم را نادیده می گیرند.

این مشاور توضیح داد: بسیاری از زوج ها حتی در جلسات مشاوره هم نمی دانند که از تفاهماتشان صحبت می کنیم و فکر می کنند تفاهم فقط یک کلمه است اما در زندگی مشترک یک ضرورت است.

وی بیان کرد: زوجین برای درک همدیگر باید با شناخت والدین مدت زیادی با هم صحبت کنند و در مورد کوچکترین مسائل زندگی صحبت کنند.

حسینی ادامه داد: در برخی موارد زوجین به تفاوت دیدگاه خود پی نمی برند و در این مرحله نیاز به مشاوره احساس می شود.

وی تاکید کرد: مشاوره به راحتی می تواند با انجام تست، درک زوجین را بررسی کند، بنابراین مشاوره قبل از ازدواج یک ضرورت است.

این مشاور افزود: انتخاب شما مسیر و سرنوشت شما را تعیین می کند، پس از آن صرف نظر نکنید و هرگز برای فرار از مشکلات خانه به ازدواج پناه نبرید زیرا ازدواج تصمیمی عقلانی و احساسی است که باید با دانش فکری انتخاب شود.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: آمار مربوط به طلاق به دلیل عدم تفاهم در کشور بالاست و مهمترین دلیل آن عدم شناخت صحیح زوجین قبل از ازدواج و عدم مشاوره است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید