دلایل طلاق عاطفی بین زوجین چیست؟


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876721

مریم طباطبایی در خصوص دلایل طلاق عاطفی با تاکید بر اینکه زندگی باید سرشار از عشق، محبت و عشق باشد و به زندگی سرد و بی روح تبدیل نشود، گفت: یکی از دلایل این امر درگیر شدن زن و مرد است. فضای مجازی و متاسفانه تمام وقت خود را صرف استفاده از گوشی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم طباطبایی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به آیه 21 سوره روم گفت: «خداوند در این آیه گفته است» و از نشانه های او این است که برای شما همسرانی از جنس خودتان آفرید تا با آنها آرامش پیدا کنید و قرار داده است. بین عشق تو و عشق درونی، در این «نشانه گروهی است که می اندیشند».

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه ازدواج باعث رشد، بالندگی و مسئولیت پذیری بیشتر می شود، ادامه داد: ازدواج باید باعث ایجاد آرامش بین زوجین شود تا زن و مرد در کنار هم احساس خوبی داشته باشند. اگر زوجین برخی از مشکلات را رعایت نکنند، طلاق عاطفی بین آنها به وجود می آید.

وی در خصوص دلایل طلاق عاطفی با تاکید بر اینکه زندگی باید پر از عشق، محبت و عشق باشد و به زندگی سرد و بی روح تبدیل نشود، تاکید کرد: یکی از دلایل این امر درگیر شدن زن و مرد در فضای مجازی است و متاسفانه ، تمام وقت خود را صرف استفاده از تلفن می کنند.

طباطبایی با اشاره به موارد فوق افزود: افراد در این شرایط فراموش می کنند که در کنار همسران خود باشند و این یکی از تهدیدات جدی زندگی امروز ماست؛ این کار زمانی انجام نمی شود که افراد مجبور باشند وقت خود را با خانواده خود بگذرانند. می بینیم که مردان و زنان زمان زیادی را با تلفن می گذرانند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی دیگر از دلایل طلاق عاطفی این است که زوجین همدیگر را دوست نداشته باشند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: وقتی زن و شوهری با هم دست می دهند، خداوند ده حسنه برای آنها ثبت می کند و از ده گناه پاک می کند; بنابراین محبت بین زوجین باید بسیار عمیق باشد و این محبت در گفتار و رفتار بیان شود.

وی با بیان اینکه بی احترامی زوجین یکی دیگر از دلایل طلاق عاطفی است، بیان کرد: وقتی متأسفانه زن یا مردی احترام همسر خود را حفظ نمی کند، زن و شوهر دچار آسیب های روحی می شوند و بین آنها فاصله ایجاد می شود و هر گونه بی احترامی از این قبیل، ادامه دهید. فاصله بین افراد زیاد می شود و این منجر به جدایی می شود.

طباطبایی با تاکید بر اینکه طلاق عاطفی بسیار خطرناک است، گفت: مهم نیست که فقط یک زوج با هم باشند. بلکه باید کنار هم باشند و با هم آرامش داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل طلاق عاطفی اسراف است، گفت: این به دلیل درگیری ها و مشکلات مالی است که افراد بی سر و صدا از همسر خود فاصله می گیرند و تمام وقت و غم خود را می گیرند.

وی ادامه داد: خداوند برکت، برکت و تکیه گاه را در یک ازدواج خوب قرار داده است و وقتی نوبت به خانواده برسد، حتماً خداوند برکتش را در مال و زندگی قرار می دهد.

طباطبایی خیانت را یکی دیگر از عوامل طلاق عاطفی می داند و خاطرنشان می کند: زوجین باید ایمان خود را تقویت کنند و نسبت به یکدیگر و به قراردادی که بسته اند امانت و وفادار باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید