طلاق عاطفی در البرز 19 درصد کاهش داشته است


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898551

معصومه کاظمی گفت: طبق آخرین آمار 19 درصد طلاق های عاطفی در البرز به دلیل آموزش و اقدامات پیشگیرانه کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه کاظمی مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: طبق آخرین آمار 19 درصد طلاق های عاطفی در البرز به دلیل آموزش و اقدامات پیشگیرانه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: انتخاب صحیح، عاقلانه و آگاهانه در افزایش آگاهی و کاهش آمار طلاق بسیار موثر است.

کاظمی افزود: طلاق عاطفی به شرایطی گفته می شود که زوجین در کنار هم زندگی می کنند اما ارتباط کلامی و عاطفی بین آنها کم است یا اصلا وجود ندارد.

این مشاور با بیان اینکه طلاق عاطفی تقریبا سه برابر طلاق های ناشی از اختلاف و درگیری است، تصریح کرد: زن و مرد پس از مدت ها دعوا بر این وضعیت غلبه کرده و وارد مرحله بی تفاوتی می شوند.

وی بیان کرد: وقتی زن و مرد یکدیگر را به خوبی نشناسند و برای رفع نیازهای خود تلاش نکنند، هر چقدر هم تلاش کنند نتیجه ای حاصل نمی شود، بنابراین وارد عرصه طلاق عاطفی می شوند.

کاظمی ادامه داد: فشار اخلاقی، سنت ها، عدم حمایت مالی، نگرانی از آینده فرزند، نگرانی از نام طلاق از جمله دلایل طلاق عاطفی است.

این مشاور افزود: آموزش و تقویت مهارت های ارتباطی و مشاوره تخصصی قبل، حین و بعد از ازدواج می تواند این نوع طلاق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی تاکید کرد: طلاق های عاطفی ریشه در شناخت زوجین از یکدیگر دارد، وقتی این مهم قبل از ازدواج به خوبی انجام نشود در زندگی مشترک نمایان می شود.

این مشاور تصریح کرد: این آمارها نشان می دهد طلاق عاطفی را می توان با هوش و آگاهی کنترل و مدیریت کرد.

وی گفت: خوشبختانه امروزه ازدواج ها با درایت و آگاهی بیشتری وارد می شود اما آمار طلاق های عاطفی در کشور همچنان نگران کننده است.

کاظمی تصریح کرد: در طلاق عاطفی زوجین برای یکدیگر اولویت ندارند و وقتی علت را پیدا می کنیم به عدم شناخت برمی گردد.

این مشاور در پایان خاطرنشان کرد: ازدواج مهم ترین تصمیم زندگی است و اگر در این مسیر انتخاب درستی صورت گیرد نتیجه نهایی خوب خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید