گسترش مراسمات مساجد اعتکاف از دستاوردهای انقلاب است/ مشارکت 40 مسجد سیستان و بلوچستان در اعتکاف


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808336

حجت الاسلام والمسلمین منصور نانوا باک تبریز گفت: گسترش مراسم انسان سازی اعتکاف در مساجد یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، حجت الاسلام والمسلمین منصور باک تبریزی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان دقایقی پیش در نشستی خبری گفت. اینکه اعتکاف یک مراسم معنوی جامع و کامل است: ماه رجب فرصتی برای تقویت بندگی و بندگی است که بهتر است از آنها نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: قبل از انقلاب بالاخره مسجدی در قم یا مشهد این مراسم معنوی را برگزار می کرد، اما با پیروزی انقلاب شاهد گسترش این مراسم انسان ساز بودیم، بنابراین می توان اعتکاف را یکی از مهمترین دستاوردها دانست. انقلاب اسلامی».

وزیر بهداشت با اشاره به تعطیلی دو ساله مراسم معنوی اعتکاف به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، ادامه داد: باید زندگی با این بیماری را یاد بگیریم. بیایید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی تاکید کرد: برگزاری این مراسم معنوی با رعایت شرایط تاج گذاری، شرایط لازم را برای برگزاری مراسم فراهم می کند و برای حفظ سلامت مومنان تمهیدات لازم را انجام می دهد.

دبیر فرهنگسرای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 20 درصد از ظرفیت مسجد برای اعتکاف استفاده می شود، گفت: تاج و کارت تزریق واکسن برای حضور در اعتکاف ارائه شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ماسک گفت: رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم متری و استفاده از وسایل شخصی الزامی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 40 مسجد در استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد 12 مسجد در مرکز استان پیش بینی شده است که هم اکنون نزدیک به 2000 نفر برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده اند و آمار نهایی طی روز جاری به تفکیک آقایان و به زنان اطلاع رسانی خواهد شد.

نانوا باک تبریزی در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات انجام شده در دهه فجر اشاره کرد و گفت: برنامه ها با شور و اشتیاق فراوان انجام شد. در هاف پارک مساجد و گلزار شهدا از جمله برنامه های محقق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید