بی میلی چهار نفر از اهالی محل برای رها کردن والدین خود در خانه سالمندان / نگهداری از کمتر از 100 سالمند در مراکز شبانه روزی اجتماعی استان


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839495

رئیس اداره توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت؛

رئیس اداره توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز نگهداری از سالمندان به صورت 24 ساعته فعال و آماده ارائه خدمات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس عالی رئیس اداره توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: سه مرکز سالمندان در این استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه این مراکز به صورت 24 ساعته و آماده ارائه خدمات به سالمندان هستند، خاطرنشان کرد: کمتر از 100 سالمند در این سه مرکز اسکان داده شده اند و دلیل آن شاید بی میلی مردم این استان به ترک والدین خود در این مرکز باشد. خانه های سالمندان.
رئیس اداره توانبخشی اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان سایر استان ها بالغ بر 150 نفر است، ادامه داد: افرادی که فرزندانشان در استان های دیگر زندگی می کنند این کار را انجام می دهند.
وی افزود: اکثر مردم این استان مجبورند والدین خود را به سرای سالمندان بفرستند.
عالی گفت: بهزیستی سالمندانی که در مراکز چهارمحال و بختیاری اسکان می یابند جشنواره های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و مختلف برگزار می کنند و این افراد از خدمات سرای سالمندان رضایت دارند.
وی گفت: علیرغم رضایت سالمندان از خدمات اجتماعی، این افراد نیز مانند سایرین تمایل دارند در خانه خود و با فرزندان خود زندگی کنند و این امر آنها را آزار می دهد.
رئیس اداره توانبخشی بهزیستی ادامه داد: برای پیشگیری از افسردگی روانشناس و مشاور در بین سالمندان مقیم سرای سالمندان چهارمحال و بختیاری حضور دارند و در این راستا خدمات ارائه می شود ضمن اینکه پزشک نیز در سرای سالمندان حضور دارد و به طور منظم سلامت افراد را بررسی می کند.
عالی با اشاره به اجرای طرح سیار مراقبت از سالمندان گفت: برخی از سالمندان در منزل نگهداری می شوند، بنابراین تیپ سیار به صورت ماهانه از این افراد اطاعت نمی کند و به کاردرمانی، مشاوره، تجویز و… می پردازد. خانه ای داشته باشید که در آن دو یا سه روز در هفته از سالمندان مراقبت کنند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه خانه های سالمندان در استان از یارانه اجتماعی تامین می شود، ضمن اینکه از سالمندان گمنام به صورت رایگان نگهداری می شود، اما برخی از خانواده ها از کمک هزینه نفقه برخوردار هستند.
عالی تاکید کرد: پرداخت نشدن شهریه از سوی برخی خانواده ها مشکلی برای نگهداری از سالمندان ایجاد نمی کند، زیرا یارانه پرداختی از سوی نظام اجتماعی برای رفع نیاز سالمندان کافی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید