استان کرمانشاه هشتمین استان قدیمی کشور است/ مراقبت از 350 سالمند در مراکز اجتماعی شبانه روزی


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887400

فرحناز محمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه هشتمین استان قدیمی کشور است، گفت: اکنون 350 سالمند در مراکز مراقبت اجتماعی شبانه روزی نگهداری می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به فعالیت پنج مرکز شبانه روزی و یک مرکز حمایت از سالمندان در استان گفت: تمامی این مراکز در شهر کرمانشاه مستقر هستند و هم اکنون از 350 سالمند در آنها نگهداری می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: نرخ سالمندی در استان 11.40 درصد است که نشان می دهد بیش از 11 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

به گفته محمدی، استان کرمانشاه هشتمین استان قدیمی کشور است.

وی همچنین به فعالیت 7 مرکز روزانه توانبخشی سالمندان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 5 مرکز در کرمانشاه و 2 مرکز در سرپل ذهاب است که به 450 سالمند خدمات تفریحی، اجتماعی و درمانی ارائه می شود. با هدف غنی سازی آنها وقت آزاد برای سالمندان پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه فعالیت های بهزیستی به سه صورت شبانه روزی، شبانه روزی و مراکز ویزیت در منزل انجام می شود، گفت: مراکز شبانه روزی خدمات مراقبتی، توانبخشی، پرستاری، درمانی، روانی و حمایتی ارائه می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از سالمندان امکان ورود به مراکز را ندارند، تیم تخصصی شامل پزشک، پرستار، فیزیوتراپ، کاردرمانگر، روانشناس و مددکار به منازل بیماران اعزام شده و خدمات ارائه می شود که باعث ایجاد انگیزه در خانواده می شود. تداوم خدمات رسانی به سالمندان و جلوگیری از اعزام آنها به مراکز.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: افزایش امید به زندگی و افزایش جمعیت سالمندان یکی از دستاوردهای قرن بیستم است، نیازهای جسمی سالمندان بسیار مهم است و مشکلات روحی و روانی ناشی از آن. به دلیل افزایش سن، تغییراتی که در زندگی انسان ایجاد می‌شود، سلامتی می‌تواند یک مسئله مهم در دوران سالمندی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید