تزریق واکسن آنفولانزا برای بیماران مبتلا به سرطان و آسم/سردرد و خستگی ایمنی زا است. 2 عوارض محدود واکسیناسیون


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897853

مرضیه توکل گفت: علائم آنفولانزا بسیار شدیدتر از سرماخوردگی است و در افرادی که بیماری زمینه ای دارند می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه توکل فوق تخصص آلرژی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این روزها تزریق واکسن آنفولانزا به ویژه ضروری است.

توکل افزود: علائم آنفولانزا بسیار شدیدتر از سرماخوردگی است و در افرادی که بیماری زمینه ای دارند می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ شود.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: موارد شدید آنفلوآنزا در سراسر دنیا قابل مشاهده است و می تواند برای بیماران خطرناک باشد.

مرضیه توکل گفت: بیماران مبتلا به آسم، دیابت، بیماری های قلبی، سرطان، چاقی و بزرگسالان بالای 65 سال با واکسیناسیون در برابر آنفولانزا مصون می شوند.

وی بیان کرد: بهتر است پرسنل درمانی و خانواده هایشان به دلیل تماس با افراد مبتلا به آنفولانزا واکسن را تزریق کنند زیرا در بین آنها خطر ابتلا به این بیماری بسیار بالاست.

توکل افزود: واکسن آنفولانزا عوارض کمی دارد و منع خاصی برای دریافت آن وجود ندارد مگر افرادی که در گذشته این واکسن را به خود تزریق کرده اند.

او سردرد، دردهای عضلانی و خستگی را از عوارض محدود واکسن آنفولانزا می داند و می گوید این بیماری می تواند خفیف باشد.

توکل تصریح کرد: این واکسن در افراد بالای 6 ماه قابل تزریق است کودکان زیر 8 سال که برای اولین بار واکسینه می شوند باید دو بار با فاصله یک ماهه تزریق شوند.

وی با اشاره به اینکه یک تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای 8 سال کافی است، گفت: برای افراد زیر 3 سال نیز 2500 سی سی واکسن تزریق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید