سیاست نادرست دهه 70 «جوانان جمعیت» را به پاشنه آشیل کشور تبدیل کرد/ وزارت بازرگانی موضوع دیگری جز تخریب تولید داخلی ندارد.


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894624

علیرضا عباسی گفت: جمعیت جوان یکی از نقاط قوت ماست اما با سیاست های اشتباه دهه 70 آن را به نقطه ضعف تبدیل کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عباسی عضوکمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در خصوص برخی مسائل گفت: در اوایل انقلاب 74 درصد جمعیت کشور روستایی و مولد بودند اما امروز جمعیت آنها کمتر از 30 درصد و 70 درصد جمعیت شهری مصرف کننده هستند.

عباسی افزود: امروز اکثر روستاهای ما مولد نیستند و مصرف کننده شده اند. در سال های اخیر به دلیل اینکه روستاییان دامپروری می کردند، نفت وارد نمی کردیم، 70 درصد آن برای مصرف خودشان بود و مابقی به شهرستان ارسال می شد.

وی تصریح کرد: امروز کشاورزان روغن مایع و نباتی مصرف می کنند و امروز 4 میلیارد دلار روغن وارد می شود جمعیت چین 15 برابر کشور ما است، اما ما به اندازه چین برای درمان سکته قلبی هزینه می کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اینکه سیاست های غلط باعث رشد مهاجرت شد گفت: مهاجرت باید معکوس شود و مدیران برای تقویت زیرساخت ها انقلابی عمل کنند. دعوای دولت و مجلس زیبا نیست و کار را به صفر می رساند.

عباسی در بخشی دیگر افزود: مجلس در بیانیه اعتراضی به رئیس جمهور اعلام کرد که در کنکور بد سلیقه است و باید تغییراتی در مجلس ارائه شود. انتخاب آزمون فعلی نتایج خوبی را نشان نمی دهد. 90 درصد از 1000 دانش آموز متقاضی اول در مدارس پیشرو تحصیل می کنند و متاسفانه شاهد تبعیض و بی عدالتی هستیم.

وی جمعیت را یکی از دغدغه های مدیریت می داند و بیان می کند: 25.5 میلیون خانوار داریم که میانگین آن 3.2 و کمتر از 4 نفر است که بهره وری از 35 درصد به 22 درصد رسیده است.

عباسی گفت: جمعیت 30 تا 64 ساله کشور از سال 1340 به 47 درصد رسیده که 35 درصد بوده است و در آستانه سالمندی جمعیت قرار داریم و در آینده مانند استرالیا نیاز به واردات نیروی کار خواهیم داشت. جمعیت جوان یکی از نقاط قوت ماست و با سیاست های اشتباه دهه 70 آن را به نقطه ضعف تبدیل کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه مجلس قانون جوانان را تصویب کرده و در بخش‌های مختلف آن را اجرا می‌کند، گفت: در دولت قبل قرار بود 8 میلیون واحد مسکونی ساخته شود اما در مجموع یک میلیون و 600 هزار واحد ساخته شد. 6 میلیون مسکن از دولت قبل کم داریم که باید جبران شود.

عباسی گفت: مجلس طرح گرانی مسکن را تصویب کرد و دولت سیزدهم ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را تکلیف خود قرار داد مالیات بر خانه های خالی و تنظیم اجاره بهای مسکونی نیز از دیگر اقدامات قانونگذار است.

عباسی ارتقای اشتغال و درآمدزایی در کشور را منوط به توسعه ظرفیت های دانش بنیان می داند و بیان می کند: در گذشته صدور پروانه کسب هفت خوان رستم بود اما مجلس تسهیل در صدور کسب و کار را تصویب کرد. مجوزها

وی تصریح کرد: خدمت سربازی در اختیار نیروهای مسلح است و باید در حدود اختیارات لازم باشد.

عباسی در جای دیگری با اشاره به اینکه استعمار نو از فرصت پیش آمده برای دوراندیشی مردم استفاده می کند، گفت: در فضای مجازی در مجلس موفق نشده ایم اما همچنان تلاش می کنیم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه مخالف وزارت بازرگانی هستیم، افزود: اکثر کشورهای دنیا سیاست تولید و صادرات و واردات را در یک وزارتخانه انجام می دهند. با حذف سوال حذف می کنیم از سال 1280 تا الان 12 بار وزارت بازرگانی جدا شد. این وزارتخانه موضوع دیگری جز تخریب تولید بومی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید