افزایش روند شناسایی بیماران تاج در استان / افزایش فعالیت مراکز درمانی منتخب تاج در کوم

ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803216

مدتی است که زنگ خطر شیوع سویه تاجی جدید به نام اومیکرون در کشور و افزایش استرس های توصیه شده به صدا درآمده است که تنها راه مقابله با این سویه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و به ویژه ابتلا به این بیماری است. واکسینه شده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیماری عروق کرونر قلب حدود دو سال است که مهمان همه مردم جهان از جمله ایران اسلامی است. در این میان مردم برای غلبه بر این بیماری بد، تمرکز خود را بر تولید واکسنی برای محافظت از بدن در برابر این ویروس گذاشته اند که در نهایت توسط تعدادی از کشورها از جمله ایران اسلامی ساخته شد.
به همین دلیل است که این روزها omicron به عنوان سویه جدید کرونا در جهان معرفی شده است. این سویه جهش های زیادی داشته است و شواهد اولیه نشان می دهد که این سویه شیوع ویروس را افزایش می دهد.
علائم امیکرون چیست؟
در همین رابطه میر شهرام صفری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص علائم تاج امیکرون گفت: خستگی یکی از علائمی است که در افراد مبتلا به واریانت اومیکرون، ویروس سویه کراون omicron مشاهده می شود. باعث خستگی و کاهش انرژی بدن می شود.
وی با اشاره به سایر علائم امیکرون در افراد مبتلا، گفت: تب خفیف یکی از علائم اومیکرون است. تب ناشی از سویه جدید Omicron معمولاً خفیف است و در مدت زمان کوتاه تری خود به خود از بین می رود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شهید بهشتی درباره تعریق شبانه و بدن درد در بیماران مبتلا به اومیکرون کرونری اضافه کرد: تعریق شبانه در بیماران امیکرون ممکن است با علائم دیگری مانند بدن درد شدید همراه باشد.
وی گفت: بیماران مبتلا به امیکرون سرفه خشک دارند. – افراد مبتلا به نوع omicron ممکن است سرفه خشک همراه با تحریک گلو را در کنار سایر علائم تجربه کنند.
صفری با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به omicron ممکن است به جای گلودرد، گلودرد داشته باشند، گفت: عطسه، آبریزش بینی، خستگی و سردرد از مهم ترین علائم omicron هستند و محققان می گویند نوع omicron علائمی مشابه سرماخوردگی دارد. .

کوم زرد کرونری شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کوم، تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای کوم از آبی به زرد تاجی تغییر کرده است.
در این گزارش آمده است که در هفته‌های اخیر تعداد تست‌های کرونر مثبت در استان رو به افزایش بوده است.
در 24 ساعت منتهی به 4 باخمن، 49 نفر با علائم عروق کرونر در مراکز درمانی کوم بستری شدند که از این تعداد 38 بیمار بستری و 18 بیمار با بهبودی ترخیص شدند. در حال حاضر 144 بیمار عروق کرونر در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال 13 نفر وخیم است.

رعایت اصول بهداشتی برای کار با Omicron ضروری است
احمد حاجی زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کوم نیز با اشاره به خطر ابتلا به بیماری کووید Omicron بر لزوم تداوم اقدامات بهداشتی برای مقابله با این بیماری تاکید کرد.
حاجی زاده بر لزوم جدی گرفتن «فاصله گذاری اجتماعی» و «واکسیناسیون» همه گروه های سنی تاکید کرد و افزود: در این راه جدی باشید.
وی از همه مردم و دستگاه های اجرایی خواست در رعایت «فاصله گذاری اجتماعی» و استفاده از «ماسک» با رعایت کامل نکات بهداشتی کوشا باشند تا بتوانیم با موفقیت بر این بیماری غلبه کنیم.

فعالیت مراکز منتخب تاج در کوم افزایش یافت
به همین دلیل بیکر محمودی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کوم گفت: با توجه به ورود سویه جدید آمیکرون و افزایش تعداد افراد دارای علائم که مراکز منتخب سرپایی عروق کرونر را هدف قرار می دهند، فعالیت این مراکز افزایش یافته است. “
وی با اشاره به مصوبه جدید کارگروه بهداشت و درمان حوادث غیرمترقبه و حفاظت غیرعامل مبنی بر توسعه مراکز درمانی منتخب سرپایی کرونا در کوم افزود: مراکز منتخب کرونا در تمام روزهای هفته حتی در تعطیلات رسمی در خدمت مردم خواهند بود. ، از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر.”
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کوم گفت: همچنین سه مرکز «پنبچی»، «امام خمینی» و «پردیس» برای کاهش مراجعات بیمارستانی تا 20 ساعت به مشتریان خدمات ارائه می دهند.
محمود واکسیناسیون را در پیشگیری از تشدید بیماری موثر دانست و افزود: واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی برای غلبه بر بحران کرونری و جلوگیری از موج بعدی اپیدمی آمیکرون.
وی در پایان از کسانی که هنوز واکسن کرون را دریافت نکرده اند، خواست تا در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

روند شناسایی بیماران کرونر در کوم افزایش یافته است
در همین حال سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت کوم گفت: در هفته های اخیر روند شناسایی بیماران عروق کرونر در این استان مجددا تشدید شده است.
وی افزود: با ظهور نوع جدیدی از بیماری عروق کرونر قلب، استان درگیر این نوع ویروس احتمالاً از وضعیت فعلی که آبی است خارج می شود.
رئیس مرکز بهداشت کوم افزود: کیت های کافی در استان برای تشخیص بیماری های عروق کرونر قلب وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به قدرت مسری آمیکرون از شهروندان تقاضا داریم در صورت بروز کوچکترین علائم سرماخوردگی با مراکز تشخیصی تاج تماس گرفته و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.
محبی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون نیز به کاهش شیوع، بستری و مرگ و میر در استان کمک کرده است، ادامه داد: تاکنون 11 بیمار مبتلا به آمیکرون در استان شناسایی شده اند که حالشان خوب است. برخی از آنها کاملاً درمان شده اند و برخی در پایان روزهای قرنطینه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار منطقه استان کوم از جمله شهرستان های قدس و پردیسان در تاج زرد قرار دارند و با توجه به تراکم جمعیت و شرایط زندگی در این مناطق انتظار داریم ساکنان در صورت مشاهده علائم حساسیت کافی داشته باشند. قرنطینه جدی
وی با اشاره به روند رو به رشد شناسایی بیماران کرون در کوم گفت: موارد مثبت تست PCR که به هفت درصد کاهش یافت به 15 درصد رسید که نشان می دهد ویروس بسیار سریعتر از آنچه ما فکر می کنیم در جامعه در حال چرخش است. . “
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کوم با بیان اینکه تعداد مبتلایان نیز 21 درصد افزایش یافته است، پیش بینی کرد در هفته های آینده روند افزایش بیماری های قلبی عروقی نمایان شود.
وی با تاکید بر تکمیل چرخه واکسیناسیون گفت: در استان کوم، گروه سنی 25 تا 30 سال کمتر واکسینه می شوند و با توجه به اینکه اومیکرون جوانان را مبتلا می کند، نگران هستیم که در آینده گروه های جوان بیشتری آسیب پذیر شوند. اوج. “
محبی تاکید کرد: علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری، عدم حضور در جلسات و مکان هایی که تهویه مناسب ندارند، باید رعایت شود.
در هر صورت، مهمترین راه مقابله با انواع جدید ویروس از جمله ایمیکرون، واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید