مراکز واکسیناسیون منتظر 42.5 درصد افرادی هستند که دوز سوم دریافت نکرده اند


ساعت: 16:20
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885372

فرماندار رشت با اشاره به روند رو به رشد ویروس کرونا و رنگ‌بندی جدید شهر، ضمن تاکید بر لزوم افزایش ضریب ایمنی در برابر شیوع این ویروس، آمادگی کامل مراکز واکسیناسیون این شهرستان را برای تکمیل وی گفت: روند دریافت واکسن برای 42.5 درصد از افرادی که نوبت سوم را دریافت کردند، آن را دریافت نکردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از 17 آذرماه ، حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان با اشاره به اولین سالگرد شروع واکسیناسیون عمومی در این شهرستان، ضمن تشکر از ایثارگران و راهیان نور با تلاش شبانه روزی پرسنل پزشکی، نیروهای سپاه و بسیج، اعضای ستاد کرونا و تمامی فعالان عرصه کنترل اپیدمی ویروس کرونا، تصریح کرد: به پاس قدردانی از تلاش دو ساله کادر پزشکی و سایر متولیان امر نیز شایسته است آحاد مردم به عنوان گرامیداشت ایثار شهدا از انجام مراحل واکسیناسیون خودداری کنند و به عادی سازی و رعایت توصیه های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

فرماندار رشت با اشاره به نقش مکمل دریافت واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشت فردی و عمومی در کنترل اپیدمی کرونا گفت: مراکز واکسیناسیون این شهرستان آمادگی کامل برای تکمیل واکسیناسیون 42.5 درصد افرادی که سومین واکسن دریافت نکرده اند را دارند. دوز و یا حدود 230000 نفر که حداقل 6 ماه از دریافت دوز دوم فاصله داشتند.

وی افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیت در مرکز استان و جمعیت خارجی شهرستان رشت در طول روز، رعایت مسئولانه توصیه‌های بهداشتی و انجام مراحل واکسیناسیون در پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و اختلال در روند کار بسیار موثر است. زنجیره انتقال ویروس

امام پناهی نقش رسانه ها را در اطلاع رسانی و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل ها و تزریق واکسن برشمرد و تصریح کرد: همزمان با افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا، لازم است با تلاش و همت دستگاه های اجرایی اصحاب رسانه اهمیت مشکل را یادآوری کنند و مردم را به درستی آگاه کنند تا بتوانیم پروتکل ها را به طور کامل رعایت کنیم، واکسن تزریق کنیم و از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنیم.

فرماندار رشت با اشاره به اهداف حمایتی دولت سیزدهم از اجرای طرح دارو یار برای بهره مندی مستقیم مصرف کنندگان از یارانه دارو تاکید کرد: در قالب این طرح ضمن واقعی شدن قیمت ها، پرداختی به بیماران انجام می شود. تغییر نکرده است و بیمه گر مسئولیت پرداخت افزایش قیمت ها را برعهده دارد، گفت: این طرح برای ده ها دارویی که قبلا تحت پوشش بیمه نبودند تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی همچنین خواستار نظارت متولیان برای اجرای دقیق مصوبات و ابلاغیه های طرح دارو یار شد و بر نظارت بر کار داروخانه ها تاکید کرد.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید