25 درصد افراد واجد شرایط کرمانشاه هنوز واکسن تاج را دریافت نکرده اند

ساعت: 19:41
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786186

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه:

باخمن هدادادیان گفت: حدود 25 درصد افراد هنوز واکسینه نشده اند و یا مقاومت می کنند و یا به دلیل شرایط خاصی قادر به واکسینه شدن نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باخمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت با اعلام بسیج مردمی در تلاش است تا به پوشش ایمن و بیش از 80 درصد واکسیناسیون دست یابد.

وی افزود: با دستیابی به واکسیناسیون 80 درصدی، با رعایت پروتکل های بهداشتی، در شرایط قرمز محدودیت هایی مانند تردد شبانه و یا ممنوعیت فعالیت اقشار خاص در مناطق شش گانه رفع می شود.

هدادیان بیان کرد: در این راستا تلاش می کنیم دانش آموزان به حداکثر واکسیناسیون برسند و البته مدارس نیز باید تحت نظر باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان باید واکسینه شوند، گفت: دانشگاه ها هم اکنون باز هستند، افتتاحیه مدارس در دوره دوم متوسطه از اواسط آبان ماه آغاز شده و قرار است از اول آذرماه بازگشایی شود. ابتدایی و متوسطه باشید.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: سعی کردیم کلاس ها با دانش آموز کمتر و در ساعات کمتری برگزار شود. ضمناً کلاس ها باید دارای تهویه مناسب بوده و برای هر کدام چهار متر مربع فضا در نظر گرفته شود و استفاده از ماسک و الزام به واکسیناسیون رعایت شود.

هدادیان همچنین از نظارت صاحبان صنایع بزرگ و کوچک، بزرگ و کوچک و کارگاهی خبر داد و تصریح کرد: در کرمانشاه 70 هزار واحد برای فعالیت اصناف مختلف وجود دارد و تمامی پرسنل باید کارت واکسیناسیون داشته باشند و به سایت https مراجعه کنند. : // salamat.gov.ir برای دریافت کارت دیجیتالی واکسیناسیون.

250 هزار نفر که واکسینه نشده اند در حاشیه کرمانشاه زندگی می کنند.

وی در خصوص مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر کرمانشاه افزود: در حال حاضر 250 هزار نفر که واکسن تاج واکسن نزده اند در حاشیه شهر زندگی می کنند. این کار برای مشاهده حداکثر دامنه واکسیناسیون انجام می شود.

هدادیان درباره نظارت بر فعالیت ادارات و سازمان ها نیز گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا مقرر شد روسای ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی از پذیرش کارکنانی که دریافت نکرده اند خودداری کنند. کرونا در صورت عدم حضور یا عدم حضور هر سه روز یکبار آزمایش PCR منفی ارائه دهید و در صورت عدم موفقیت مدیر باید از طریق استان یا استان به کمیته رسیدگی به تخلفات اداری گزارش شود.

وی در خصوص مناطق روستایی افزود: اگرچه پوشش واکسیناسیون در این مناطق بد نیست، اما باید به سطح صد درصد برسیم و در این راستا فرماندار اعلام کرد اولین روستایی که به واکسیناسیون 100 درصدی می رسد، خواهد بود. توسط مقامات اجرایی تشویق می شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: انتظار می رود رسانه ها، صدا و سیما به همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اقدام کنند چرا که اکنون رسیده ایم. پوسته سخت واکسن

هدادیان گفت: حدود 25 درصد افراد هنوز واکسینه نشده اند که به دلیل شرایط خاص یا مقاومت می کنند یا نمی توانند واکسینه شوند. از این رو با کمک همه دستگاه ها و سازمان ها سعی در واکسیناسیون این افراد داریم. برای کاهش مرگ و میر و عوارض شدید ناشی از بیماری عروق کرونر قلب.

وی افزود: در موج پنجم اپیدمی کرونا، تعداد مرگ و میر افراد دریافت کننده واکسن کاهش چشمگیری داشت به طوری که بیش از 80 درصد مرگ و میرها ناشی از واکسن عروق کرونر نیست.

هدادیان گفت: مسئولان بخشداری، بسیج و اجرایی قول مساعدت برای افزایش تعداد واکسیناسیون ها را داده اند و از خدمات خاصی محروم خواهند شد زیرا اقدامات آنها تهدیدی برای سلامتی است.

وی افزود: افرادی که واکسن کراون را دریافت کرده اند، در صورت وجود ویروس در بدن، کمتر قادر به انتقال آن هستند، بنابراین مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید