ادامه شهر نشینی/ دانش آموزان کرونا دوباره کلاس های درس را تعطیل کردند


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811933

در پی تشدید اپیدمی کرون، مدارس مناطق شهری استان کرمانشاه مجددا تعطیل شد. با توجه به آسیب های جدی انجام آموزش از راه دور که تاثیر آن بر هیچکس پوشیده نیست، باید دید این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مدتی است که تاج بار دیگر در اوج بوده و برخی از شهرهای استان کرمانشاه از نظر پراکندگی تاج در شرایط قرمز و نارنجی قرار گرفته اند.

با توجه به کاستی های جدی تربیت فردی که آثار آن بر هیچکس پوشیده نیست، باید دید این شرایط تا کی ادامه خواهد داشت، هرچند کم کم به پایان سال نزدیک می شویم.


18d9e256 ceb3 4bd2 a351 f08f19fe1a16 خبر خاکستری


فعالیت های فوق برنامه مستمر آسیب های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وارد می کند

مجید یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: بر اساس رای گیری ستاد مبارزه با کرونا استان، کلاس های درس مدارس شهری در مناطقی که از نظر پراکندگی کرونر قرمز و نارنجی هستند، به دلیل گسترش و شدت بیماری تا پایان هفته تعطیل می شود. بیماری «در فضای شبکه دانشجویی شاد برگزار شود.

وی افزود: البته مدارس مناطق روستایی بدون توجه به موقعیت منطقه از نظر شیوع تاج با رعایت فاصله ها و پروتکل های اجتماعی به صورت حضوری برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همچنین شرایط فراهم شده برای سمینارهای هنرستان ها که به صورت عملی ارائه می شود به صورت حضوری برگزار می شود.

یزدان پناه گفت: در حال حاضر کلاس ها در تمامی مدارس روستایی به صورت حضوری و در مناطق شهری با پوزیشن های قرمز و نارنجی در خصوص گسترش تاج برگزار می شود.

وی افزود: شرایط ذکر شده تا روز چهارشنبه هفته جاری در نظر گرفته شده است و ستاد استان با کرونا در هفته آینده با توجه به شرایط آخر هفته تصمیم گیری خواهد کرد.


edea8d64 6479 4313 8545 d106a9e19bc9 خبر خاکستری

یزدان پناه گفت: در نهایت ما تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم و بارها اعلام کرده ایم که سلامت دانش آموزان اولویت اول ماست اما موضوع آموزش نیز باید جدی گرفته شود.

وی افزود: اگر کلاس ها به صورت غیرحضوری به صورت مستمر برگزار شود آسیب های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وارد می شود. با این حال ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با مفاسد ولیعهد هستیم.

یزدان پناه گفت: مدیر و عوامل اجرایی در مدارس حضور دارند بنابراین درب مدارس به روی خانواده ها باز است و اگر خانواده ای بخواهد آموزش های شخصی بدهد آماده است.

معلمان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس نظارت می کنند

بچمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار داریم، با تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال حاضر مدارس تعطیل است.


5babdf5d a920 4a60 bb5e 678e83ee94b4 خبر خاکستری

وی افزود: البته برگزاری کلاس های عملی و سمیناری در مناطق شهری و روستایی با تعداد دانش آموز کم و با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری کلاس ها به صورت حضوری نامحدود است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: اگر قرار است کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود، موارد متعددی از جمله واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله در نظر گرفتن دو متر مربع فضا برای هر نفر، تهویه مناسب و استفاده لازم است. ماسک را باید در نظر داشت خواهد گرفت.

هدادیان خاطرنشان کرد: محدودیتی برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد، بنابراین کودکان بالای پنج سال قبلا واکسینه شده اند، بنابراین دانش آموزانی که هنوز واکسینه نشده اند باید آزمایش PCR منفی ارائه کنند.

وی افزود: معلمان نیز باید کارت واکسیناسیون داشته باشند و ببینند آیا پروتکل های بهداشتی در کلاس ها رعایت می شود یا خیر.

به گزارش مرصادنیوز، اگرچه اتخاذ تصمیماتی مانند برگزاری کلاس های غیرحضوری لطمات جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وارد می کند، اما موضوع سلامت دانش آموزان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید