اگر حتی یک دانش آموز مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب باشد، کلاس درس را تعطیل کنید

ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789334

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان کوم با اشاره به اینکه دانش آموزانی که کوچکترین علائم بیماری را دارند اجازه حضور در مدرسه را ندارند، گفت: در صورت ابتلا حتی یک دانش آموز به تاج، کلاس تعطیل و کلاس مجازی آموزش داده می شود. . . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی گفت: از 15 آبان ماه و از ابتدای آذرماه سرفصل های آموزشی در مدارس به صورت شخصی بوده و استان کوم طبق بخشنامه ستاد تاج و تخت کشور به صورت حضوری اقدام به برگزاری مدارس می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کوم در پاسخ به این سوال که برخی خانواده ها نگران حضور دانش آموزان در مدارس و بین بیماری های عروق کرونر هستند؟ وی گفت: تعیین تعداد کلاس های شخصی و مجازی بر عهده انجمن اولیا و مربیان است. در فضای مجازی هم برایشان برنامه ریزی آموزشی داشته باشیم.

شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که اخیراً اعلام شده است که 48 دانش آموز در قم به بیماری عروق کرونر مبتلا شده اند و خانواده ها را نگران کرده است، آیا این برای تعطیلی مدارس کافی است؟ وی گفت: تنها هفت نفر از این دانش آموزان جزو دانش آموزانی هستند که به صورت حضوری در مدرسه حضور پیدا می کنند و بقیه دانش آموزانی هستند که آموزش مجازی می بینند و هنوز وارد مدرسه نشده اند.

وی گفت: در رده سنی 12 تا 18 سال هر فردی که مبتلا به بیماری عروق کرونر باشد و به مراکز درمانی مراجعه کند دانشجو محسوب می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کوم با توجه به اینکه برخی از والدین می گویند فرزندانشان علائم بیماری عروق کرونر قلب دارند، آیا می توانند به مدرسه بروند؟ زیرخط: خیر؛ دانش آموزانی که علائم این بیماری را دارند تحت هیچ شرایطی به صورت حضوری در مدرسه حضور نداشته باشند. با تدابیر اندیشیده شده به دانش آموز از طریق فضای مجازی آموزش داده می شود و از درس عقب نمی ماند. دانش آموزانی که علائم بیماری حتی علائم جزئی دارند نباید به مدرسه بروند و مدیر مدرسه مانع از حضور دانش آموز در مدرسه می شود.

شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که اگر دانش آموزی در تاج مثبت اعلام شود و در یک مدرسه چند نفر مبتلا شوند، مدرسه تعطیل می شود، تعطیلی مدرسه چگونه خواهد بود؟ وی افزود: اگر حتی یک دانش آموز در کلاس به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شود، کل کلاس تعطیل می شود و بقیه آموزش ها در فضای مجازی رصد می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید