اقدامات بهداشتی را به شدت رعایت کنید / حتی یک نفر بر اثر بیماری عروق کرونر قلب فوت می کند


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809638

رئیس‌جمهور بر لزوم اجرای دقیق‌تر اقدامات بهداشتی و اجرای کنترل‌های هوشمند برای مقابله با روند رو به رشد اپیدمی‌ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی بیماری های عروق کرونر قلب، با ارزیابی تلاش همه دستگاه ها و کادر درمانی سراسر کشور در مبارزه با این بیماری، گفت: اگرچه وضعیت کنترل بیماری های عروق کرونر قلب در وضعیت کشور نسبت به گذشته بسیار بهتر است، اما همین تعداد مبتلایان و فوتی ها بسیار زیاد است و باید برای مقابله با آن اقدام عاجل صورت گیرد.

رئیس جمهور مردم را به رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از تشکیل اجتماعات دعوت کرد و خطاب به مسئولین تاکید کرد: برای مردم مرگ حتی یک نفر به خاطر تاج زیاد است و نباید اتفاق بیفتد، بهانه هایی مانند اینکه در گذشته تعداد مرگ و میرها به 700 نفر رسیده است هرگز نباید منجر به عادی شدن شرایط همه گیر شود.

دکتر رئیسی در ادامه سخنان خود به موضوع رعایت تشریفات در حوزه اصناف و حمل و نقل پرداخت و با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و دقیق بر اجرای رویه های بهداشتی در این بخش، گفت: وزارت راه و سایر دستگاه های مرتبط. مانند شهرداری ها. بهداشت پروازها، مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی را به دقت رعایت کنید.

وی با توجه به افزایش روزافزون ابتلای کودکان به نوع جدید بیماری عروق کرونر گفت: نباید اجازه دهیم با بی توجهی به اصول بهداشتی جان مردم به ویژه کودکان به خطر بیفتد.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود بر صحت مصوبات و تصمیمات قبلی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تا زمان به روز رسانی ضوابط رنگ های کرونر، مصوبات قبلی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت به قوت خود و استانی باقی است. ستاد باید بر مدیریت دقیق اپیدمی تاج نظارت داشته باشد و محدودیت‌های احتمالی را بر مدارس و دانشگاه‌ها اعمال کند.

دکتر رئیسی در پایان بر لزوم رعایت دقیق رویه های بهداشتی تاکید کرد و افزود: علاوه بر رعایت رویه ها، باید کنترل کاملا هوشمندانه نیز اعمال شود تا عوارض و بیماری های عروق کرونر قلب به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

در این جلسه مقرر شد یک هفته دیگر مهدکودک ها تعطیل و یک هفته دیگر کار از راه دور مادران شاغل دارای فرزند خردسال تمدید شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید