فضای مجازی و دغدغه اولیای دانش آموزان/ اتاق های بسته که محدودیتی برای آن وجود ندارد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، پس از گذشت بیش از یک سال که دانش آموزان در تمامی مقاطع از طریق آموزش آنلاین ورود زودهنگام به فضای مجازی را تجربه کردند، به نظر می رسد با پیچ و خم های این فضا و لذت های مختلف آن بیشتر آشنا می شوند. نوعی ممنوعیت آموزشی پیدا کرده اند.

این روزها نقل قول های والدین نشان می دهد که بسیاری از دانش آموزان به بهانه حضور در کلاس های درس و ورود به دنیای مجازی، دنیایی که حد و مرزی برای آن وجود ندارد و با همان کنجکاوی و جذابیت به اتاق های دربسته می روند. کسانی که می خواهند لذت خواهند برد و درس و کلاس و مدرسه را در اینجا از دست خواهند داد.

و در سایر مقاطع تحصیلی پایین تر، دانش آموزان کلاس دوم و سوم که تجربه زیادی در مدرسه ندارند، شرکت در کلاس های آنلاین مملو از سردرگمی، سردرگمی و عصبی است و در بیشتر موارد مجبور به انجام تکالیف خود به صورت پاره وقت هستند. آن را بد می نویسند، نه با روحیه شاد، بلکه به قول مادران، با حالت ناراحتی، گریه و اجبار و اجباری که پدر و مادرشان تحمیل می کنند.

در طول ماجرا و در سوی دیگر، معلمانی هستند که با علم به اینکه بیش از دانش آموزان والدین خود هستند، به هر نحوی در این فضا حضور دارند تا فرزندشان سهم خوبی در بازخورد مجازی معلم داشته باشد. حداقل برای انجام تکالیف.از دانش آموزان راضی است.

در ادامه تجربه ای که این دو سال آموزش در فضای مجازی ثابت کرده است، مادران وظیفه جدیدی را برعهده گرفته اند و با پشتکار و تلاش همیشگی دستیاران همیشگی آموزش فضای مجازی بوده اند و پدران در بسیاری از موارد و به هر دلیلی شانه بالا انداخته اند. حالا باید از خود بپرسیم دانش آموز دبستانی که در فضای مجازی و کلاس آنلاین و علاوه بر تحصیلات مادر نیاز به توجه و آموزش ویژه معلم دارد، هرچند تحصیلکرده، می تواند بار آموزش های لازم را ببندد؟! !!

8b7fffd1 261b 4958 bf95 f056c1d1c51c خبر خاکستری

مدیریت دانش آموزان در کلاس مجازی، پیچ و خم معلمان و والدین

مادر یکی از دانش آموزان دبستانی در گفت و گو با کُردتودی گفت: من خسته و ناراحت هستم چون فرزندم حوصله شرکت در کلاس های آنلاین را ندارد و اغلب با اصرار یا نظم بین آنها در کلاس حاضر می شود و این کار را انجام می دهد. تکالیفش با گریه

وی افزود: امروزه بسیاری از مادران مجبور به همراهی فرزندان خود در کلاس های آنلاین هستند و معلمان نیز به این مشکل واقف هستند تا جایی که برخی از معلمان حتی در فیلم های آموزشی به دانش آموز نمی پردازند و می گویند که مادران توجه کنند. توجه.”

یکی از معلمان دبستان گفت: دانش آموزان ابتدایی به ویژه دانش آموزان کلاس اول و دوم که درک واقعی از مدرسه ندارند و یادگیری تلفنی و مجازی را تجربه کرده اند نسبت به سال گذشته انگیزه، عصبی و ناامید کمتری دارند. خیس شدند.

این معلم ابتدایی معتقد است دانش آموزان در سال گذشته بازخورد بهتری نسبت به روش یادگیری مجازی داشتند اما امسال دیگر هیجان گذشته را ندارند.

وی گفت: دانش آموزان هیچ علاقه ای به تدریس آنلاین ندارند و این را می توان از دستخط آنها فهمید که نشان از کسالت و در بسیاری از موارد اجبار و عدم تمرکز دارد و فقط به هر شکلی خواستار آن هستند.

d740b2a3 9bd4 44a9 836d 25f7cb64fed3 خبر خاکستری

دانش آموزان فضای کلاس آنلاین را به محیطی برای تفریح ​​و سرگرمی تبدیل کردند

معلم دیگری که به صورت مجازی در دبیرستان تدریس می کند، می گوید: دانش آموزان فضای کلاس آنلاین را به یک محیط سرگرم کننده تبدیل کرده اند.

آنچه گفته می شود در واقع مروری بر ادعاها، رفتارها، تنش ها و موقعیت های ذکر شده توسط دانش آموزان، معلمان، مادرانی است که بیش از یک سال است که آموزش مجازی را تجربه می کنند و با همه تفاوت های کلامی با آنها در این اصل مشترک هستند. یعنی دیگر طاقت و حوصله ادامه این روش آموزشی را ندارند و هر کدام به نحوی ناخودآگاه در رفتار و گفتار خود این نارضایتی را نشان می دهند.

5b7dfca0 4999 451e b257 f58fda440d4b خبر خاکستری

چالش ها و آسیب های مدرسه مجازی

سمیه مالکی کارشناس آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونری سیستم آموزش و پرورش مدارس بدون زیرساخت و آموزش وارد فضای مجازی آموزش شد و فرصتی برای تربیت معلم برای تدریس در این فضا فراهم نشد. در این فضا نیاز به روش خاصی است که معلمان با آن تربیت نمی‌شوند و این نگرانی‌های جدی در مورد موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

این کارشناس با بیان اینکه افت تحصیلی در سنین پایین تر و بیشتر در مقاطع ابتدایی مشاهده می شود، گفت: در فضای مجازی باعث سردرگمی و ناتوانی در یادگیری آنها شده است.

المالکی همچنین با اشاره به نقاط قوت و ضعف یادگیری آنلاین و مجازی گفت: ناتوانی دانش آموزان در بازدید و حضور، عدم محرمانگی واضح و غیررسمی در کلاس، نبود همکلاسی ها در کنار یکدیگر و عدم ارتباط تعاملی. بین دانش آموزان و معلمان از جمله ضعیف ها هستند. این روش در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس مشاهدات میدانی در مدارس شهرستان، نبود زیرساخت رکن اصلی برنامه آموزش مجازی است یعنی. پیام آور مبارکی که متاسفانه علیرغم وعده های مسئولان عالی وزارت آموزش و پرورش همچنان مشکلات و کاستی های فنی فراوانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید