اکثر پلتفرم های خارجی آمریکایی هستند/باید فضای مجازی سمی را کنترل کنند


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891287

ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به اینکه بیشتر تریبون های خارجی آمریکایی هستند، گفت: نیازمند تامین نیازهای آموزشی و رسانه ای در بسترهای داخلی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، ابوالحسن فیروزآبادی در جلسه امشب شورای اداری مازندران توسعه فضای مجازی را یکی از نیازهای زندگی جامعه دانست و گفت: کشورهایی که توسعه فضای مجازی را در نظر نگیرند از توسعه فضای مجازی عقب خواهند ماند. جوامع انسانی

وی با بیان اینکه باید به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی توجه ویژه داشته باشیم، بر نقش دولت در توسعه فضای مجازی تاکید کرد و کاهش تهدیدات را یک ضرورت خواند.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای اجتماعی است و باعث فعال شدن جوامع می شود، گفت: این فضا می تواند همه کاربران را به فعال اقتصادی و فرهنگی تبدیل کند.

وی رسانه های اجتماعی و نهادهای مردمی را در فضای اجتماعی مهم دانست و افزود: نگرش در دولت باید بر اساس مقتضیات تغییر کند و اگر دولت بپذیرد که فضای مجازی فرصتی برای مردم است، وظیفه کمک به مردم است. ظاهر در آن مکان است.

فیروزآبادی تاکید کرد: بسترهای خارجی در کمین هستند تا مردم را به عنوان کاربران خود فعال کنند و دولت باید به این مشکل توجه کند.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی افزود: توصیه می کنیم تا حد امکان بسترها و اپلیکیشن ها در داخل کشور ایجاد شود تا نیازهای شهروندان در حوزه بیمه و پول توسط بسترهای خارجی تامین نشود.

فیروزآبادی تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر بسترها آمریکایی است، نیازهای آموزشی و رسانه ای باید در بسترهای محلی تامین شود و دولت ها به عنوان بستر خدماتی بهترین نقش را در تحقق این معضل دارند.

وی به فعالیت 2 میلیون و 400 هزار کاربر در فضای اینستاگرام اشاره کرد و گفت: این در حالی است که اتحادیه ها در کشور کمتر از آن هستند. اگر بستری در این فضا داشته باشیم که هدایت و پشتوانه اقتصادی داشته باشد، بازار اقتصادی قوی تری خواهیم داشت.

رئیس مرکز فضای مجازی کشور گفت: نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز در هر کشور باید بومی سازی شود; اگر ساختار دولت را اصلاح نکنیم کاربر نرم افزاری و سخت افزاری می شویم و سبک زندگی غربی را دنبال می کنیم.

وی به ایجاد اشتغال در این حوزه اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال در منطقه با سرمایه گذاری بسیار کم ضروری است بنابراین باید توسعه اقتصادی در حوزه ای که سرمایه بری کمتری دارد را در اولویت قرار دهیم.

دبیر شورای عالی مجازی خواستار کنترل و کنترل فضای مسموم مجازی شد و گفت: فضای مجازی برای قشر جوان مناسب است و نیازمند دانش دانشگاهی هستیم و این مشکلات در کشور وجود دارد و باید از آن بهره برد.

فیروزآبادی یادآور شد: بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان بسترها و اپلیکیشن ها در داخل کشور ساخته شود تا نیازهای شهروندان در حوزه بیمه و پول در بسترهای خارجی تامین نشود.

وی از بازگشت سرمایه در فضای مجازی در کمتر از یک سال خبر داد و گفت: اگر بستری داشته باشیم که هدایت و پشتوانه اقتصادی داشته باشد، بازار اقتصادی قوی تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید