لزوم درخواست جدی در خصوص حذف تصاویر قهرمان ملی در پلتفرم های خارجی/برنامه های خارجی مطابق حداقل حقوق شهروندی ملت ایران نیست.

ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1795982

حسین جلالی گفت: امروز بیش از 70 درصد فضای مجازی ما در خدمت بسترهای خارجی است، آنها از امکانات ما استفاده می کنند، ضمن اینکه ما تصاویر و مطالبی درباره قهرمان ملی کشورمان سردار شهید سلیمانی در این فضا منتشر می کنیم. حذف شده اند و باید در این زمینه بپرسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص تاثیر تریبون های بیگانه بر ملت ایران با حذف تصاویر و نام سرلشکر شهید قاسم سلیمانی قهرمان ملی کشورمان، با طرح این سوال که شرط فعالیت تریبون های خارجی در کشورمان چیست، گفت: در راستای همین مشکلات بود. که می خواهند فضای مجازی را مسدود کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تریبون های خارجی در کشور ما بدون هیچ قید و شرطی از بستری که ما فراهم کرده ایم استفاده می کنند، اما نمی خواهند حداقل حقوق شهروندی مردم ایران را رعایت کنند. علیه ما باشد و ما نمی توانیم آزادی بیان داشته باشیم. این عدالت و آزادی چیست؟

نماینده مردم رفسنج و انار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیام ما این است که اپلیکیشن های خارجی باید در کشورمان دفتر داشته باشند، تصریح کرد: باید پاسخگوی خدماتی باشند که به آنها ارائه می کنیم. حتی اگر تابعیت ملت ایران از بین برود و حساب بانکی افراد خالی شود، مردم می توانند مدعی این مهم شوند.

وی گفت: وقتی می گوییم این سکوها باید در ایران دفتر داشته باشند، می گویند می خواهید آزادی را محدود کنید و آن هم در حالی است که این اپلیکیشن ها چنگال در گلوی مردم ایران می چنگند و از ما هستند. آنها دارند استثمار می کنند و ما نمی توانیم اعتراض کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه به دلیل اینکه سلیمانی را به عنوان شهید منتشر کرده بودم چندین بار صفحات من را حذف کردند، گفت: تمام اطلاعات و سرمایه من از بین رفته تا اینکه هیچکس پاسخگوی آن نیست.

یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تلاش کردیم این مشکلات را قانونی کنیم اما عده ای ایستادند که می خواستند فضای مجازی را محدود و قطع کنند.

نماینده مردم رفسنج و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 70 درصد فضای مجازی ما در خدمت تریبون های بیگانه است، آنها از امکانات ما استفاده می کنند در حالی که ما تصاویر و مطالبی درباره سرلشکر قهرمان ملی کشورمان ارائه می کنیم. شهید «اگر سلیمانی را در این فضا منتشر کنیم حذف می کنند و باید در این زمینه بپرسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید