اختصاص 30 درصد اعتبارات مصوب برای سفر ریاست جمهوری


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893946

کباد محمدی گفت: در هفته دولت 30 درصد از وام 1100 میلیارد تومانی طرح های درمانی در سفر ریاست جمهوری توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، دکتر کباد محمدی در نشست خبری امروز گفت: جهاد یکی از برنامه های اصلی کشور است که با توجه به اینکه در هفته است در همه عرصه ها و همچنین در حوزه سلامت اجرا می شود. تبیین اقدامات دولت در حوزه سلامت از جمله پیشرفت های دارویی و پزشکی نسبت به قبل از انقلاب ضروری است.

وی با بیان اینکه نخبه ترین پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت هستند، افزود: به جز کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی نیز با آغوش باز پذیرای پزشکان ما هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گردشگری سلامت موضوع مورد توجه همه استان ها است و در این راستا بیماران زیادی برای پیگیری روند درمان به استان کرمانشاه مراجعه می کنند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ جایگزینی جمعیت بسیار کاهش یافته و در 10 تا 15 سال آینده موضوع جوانی جمعیت در معرض تهدید قرار خواهد گرفت، کار کارشناسی زیادی در این زمینه و البته در تمامی توسعه یافته ها در حال انجام است. کشورها برنامه هایی مطابق با تولد کودکان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت در یک ماه گذشته پس از حذف ارز 4200 تومانی، طرح درور را اجرا کرده است که عاملی برای قاچاق و زیان اقتصادی برای مردم بوده است، گفت: این طرح در حال انجام است.

محمدی تصریح کرد: با اجرای طرح دروار، بیمارانی که به داروخانه های نسخه ای مراجعه می کنند، افزایش قیمت دارو را احساس نمی کنند، اما در برخی موارد دارو را ارزان تر از قبل خریداری می کنند، در حالی که قیمت داروهای بدون نسخه افزایش یافته است. مقدار زیادی

وی افزود: همچنین برای اولین بار در 30 تا 40 سال گذشته بدهی دانشگاه علوم پزشکی به بیمه صفر شد به طوری که در چند روز گذشته 250 میلیارد تومان بدهی پرداخت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح های بسیاری در حوزه درمان در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه تصویب شد و در مجموع بیش از 1100 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها مصوب شد که 30 درصد آن توزیع شد. این هفته.

محمدی خاطرنشان کرد: پروژه های بیمارستانی و درمانی در اولویت قرار دارند که بخش زیادی از این پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار ناقص است که امیدواریم امسال و سال آینده اجرایی شود.

وی با بیان اینکه پروژه های مصوب در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه از آرزوهای دیرینه مردم در حوزه سلامت بوده است، تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های درمانی به ویژه در مناطق فقیرنشین را در دستور کار قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در استان بیک سوم کرمانشاه کاهش یافته است و تعداد فوتی‌ها در پیک اخیر به 100 نفر رسیده است، این در حالی است که تعداد فوتی‌ها در پیک قبلی 1000 نفر بوده است.

محمدی تصریح کرد: اکنون 80 تا 90 درصد افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، یا به خود واکسن تزریق نکرده اند یا مدت زیادی از واکسینه شدن آنها می گذرد.

وی درباره برگزاری مراسم رقص مختلط در یکی از دانشکده های علوم پزشکی کرمانشاه گفت: منشأ جنجال برگزاری مراسم در دانشکده داروسازی مربوط به رسانه های شیطان صفتی بود که با ایجاد این مراسم سعی در آسیب رساندن به دانشگاه علوم پزشکی داشتند. شایعات .

محمدی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی به دو بخش حقوقی و تملکی و جاری تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه اگرچه از نظر بودجه تملکی خوب است، اما از نظر حقوقی در وضعیت ضعیفی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه در برخی از بیمارستان های استان کرمانشاه فرهنگ برخورد نامناسب با مادران باردار وجود دارد که نیاز به رسیدگی به این معضل دارد.

محمدی تصریح کرد: نصب کارتخوان در مطب ها یک قانون است، هرچند پزشکان یکی دو سال پیش در برابر ابلاغ این قانون مقاومت کردند، اما اکنون در بسیاری از مطب ها کارتخوان نصب و استفاده می شود.

وی افزود: برای ارائه خدمات در ایام اربعین سه اتوبوس آمبولانس و دو فروند بالگرد آمبولانس در کرمانشاه و قصرشیرین نصب می شود و از ظرفیت پزشکان متخصص سایر استان های کشور نیز استفاده خواهیم کرد.

محمدی با بیان اینکه نیروهای متخصص در قصرشیرین و سرپل ذهاب مستقر می شوند، گفت: کمبود سرم یک مشکل ملی است اما با واردات سرم، کمبود در بیمارستان های مسیر زائران اربعین برطرف می شود.

محمدی گفت: همچنین رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای به ویژه در زمان بازگشت زائران در دستور کار قرار دارد و موارد مشکوک به بیماری کرونا و گرمازدگی قرنطینه می شوند.

وی افزود: بیش از 30 کودک در استان کرمانشاه مبتلا به فیبروز کیستیک هستند و درجه بیماری آنها متفاوت است و البته به دلیل گرانی دارو از هفته گذشته داروی مورد نیاز آنها به صورت رایگان تهیه شده است.

وی گفت: هر ساله یک نفر به عنوان فوق تخصص ریه اطفال فارغ التحصیل می شود اما سال گذشته به دلیل اینکه ساکن استان مازندران بود نتوانستیم پزشک مربوطه را به استان کرمانشاه جذب کنیم و استان مازندران نیز فاقد متخصص ریه کودکان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیر راه اندازی داروخانه هلال احمر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید