جذب 122 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893583

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از بهره برداری ۱۲۲ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران گفت: حوزه کشاورزی استان گیلان 60 طرح دارد که با اعتباری بالغ بر 631 میلیارد تومان در هفته دولت امسال قابل افتتاح است.

وی گفت: طرح های هفتگی دولتی این سازمان در 76 روستا اجرا می شود و 6290 خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه طرح های دولتی هفتگی جهاد کشاورزی گیلان برای 226 نفر شغل ثابت و 331 نفر شغل موقت ایجاد می کند، افزود: در مجموع با این تعداد طرح برای 557 نفر در حوزه های تولیدی استان ایجاد می شود. بخش کشاورزی استان گیلان

محمدی پروژه های آب و خاک و ایستگاه های پمپاژ را از جمله پروژه های قابل افتتاح جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت برشمرد و اذعان داشت: از سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اعتبارات خوبی برای طرح های هفته جهاد کشاورزی دولت تخصیص داده شد که تاکنون 17 مصوبه

وی بذر و کود را از مولفه های افزایش 20 درصدی تولید برنج در استان دانست و افزود: امسال هزار و 600 تن بذر اصلاح شده و گواهی شده بین استان گیلان و برنج کاران توزیع کردیم که از مزایای این امر است. کاهش هزینه های تولید در زمینه کاشت، دارد و دریافت می کند.

محمدی از محلول پاشی 1000 هکتار از شالیزارهای استان گیلان با پهپاد خبر داد و افزود: امسال بیش از 170 میلیارد تومان برای خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان استان گیلان پرداخت کرده ایم به طوری که بیش از 70 درصد عملیات کاشت و 80 درصد عملیات برداشت شالیزار به صورت مکانیکی انجام شد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به گیلان 17 مصوبه با 1700 میلیارد تومان برای استان به همراه داشت، از بهره برداری 122 میلیارد تومانی از این اعتبارات خبر داد و گفت: عمده این تسهیلات 1100 میلیارد تومان در حوزه آب بوده و خاک و عملکرد آن به پایان برداشت برنج بستگی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید