ابلاغ طرح ساماندهی کارکنان ملکی و حذف شرکت های پیمانکاری تا پایان سال جاری


ساعت: 15:53
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895381

علی بابایی کارنامی گفت: تا قبل از سال جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف شرکت های پیمانکاری و واسطه و تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، پیمانی و پیمانی برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به مشکلات عدیده نیروهای شرکتی و خدماتی در دستگاه های اجرایی و خلأ قوانین در این بخش، اظهار داشت: در شورای اسلامی تلاش می کنیم شرکت های واسطه و پیمانکاران را حذف کنیم. عدالت اجتماعی را در حوزه قراردادها ایجاد کنید ما داریم کار می کنیم و این مهم حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی به خلاء قوانین در خصوص اختیارات کلان، شرکتی و واسطه اشاره کرد و گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت و تغییر وضعیت کارکنان و کارکنان شرکتی در مجلس یازدهم، انتظار جدی این قشر زحمتکش و رنج دیده و جامعه است. مجلس یازدهم باید عدالت اجتماعی را در نظر بگیرد. در اسرع وقت این طرح را تصویب و به دولت ابلاغ کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی با اشاره به گزارشات مردمی و بروز مشکلات عدیده در معیشت و رفاه این قشر از جامعه و تخلفات متعدد برخی شرکت های واسطه، پیمانکاران و قراردادهای کار، افزود: در این راستا شاهد مشکلات متعددی در زمینه معیشتی و رفاهی این قشر از جامعه هستیم. در مجلس یازدهم برای ساماندهی کارکنان دولت و در حال تغییر وضعیت قراردادی نیروهای شرکتی، خدماتی و فله ای هستیم و معتقدیم که قطعاً عدالت اجتماعی در این بخش محقق خواهد شد و بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی این قشر مرتفع خواهد شد. به حساب آوردن.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود عدم نظارت دقیق بر جابجایی مالی و حساب های برخی شرکت های واسطه و پیمانکاری را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: برخی شرکت های واسطه و پیمانکاری به صورت قراردادی کارگری را ارائه می دهند. در مقایسه با مطالبات حقوقی کارگران، کارمندان و کارگران شرکتی بی تفاوت بودند و در بسیاری از موارد تخلفات متعددی صورت گرفت در این خلاء قانونی احساس می شد که مجلس یازدهم تلاش خواهد کرد این مسائل و مشکلات را هم از نظر قانونی و هم در ارتباط با سازمان حل کند. از کارکنان

بابایی کارنامی با اشاره به تعهدات پیمانکاران و شرکت های واسطه ای و خدماتی در قبال کارکنان شرکتی و گروهی خاطرنشان کرد: شرکت های پیمانکاری و طرف های قراردادی موظف به پرداخت کلیه مطالبات و حقوق کارکنان بر اساس قوانین کار هستند و هیچ گونه نقصی در این زمینه وجود ندارد. قابل گذشت است و مجلس یازدهم را موظف به نظارت و تصویب قوانین و لوایح در این بخش دانسته و امیدواریم تا قبل از سال جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف پیمانکاران و شرکت های واسطه و تغییر وضعیت شرکتی، قراردادی و نیروهای مزدور در دولت معرفی خواهند شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید