برخی خواص نمی توانند واقعیت های جامعه را تبیین کنند/ اساتید باید فضای بحث را در دانشگاه ها فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اتفاقات و تحولات امروز ناشی از رها شدن فضای مجازی است، افزود: گاهی باید برای مردم توضیح داد که چگونه در حالی که هزینه ساخت برنامه در شبکه ماهواره ای بسیار زیاد است، دشمنان از آن استفاده می کنند. به صورت رایگان به بهانه های مختلف برای محافظت از مردم استفاده کنید؟ بنابراین پشت همه تبلیغات رسانه ای دشمنان علیه نظام هزینه های هنگفتی وجود دارد که توسط دولت های استکباری انجام می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: اتفاقات اخیر دوستی ها و دشمنی ها را بیشتر نمایان کرده و ضربه ای به همه عوامل فرهنگی به ویژه فعالان رسانه ای است.

مشهدی با اذعان به اینکه سرعت توزیع یکی از شاخصه های مهم اطلاعات در جامعه امروزی است که گاه از آن غفلت کرده ایم، گفت: شبکه های ماهواره ای که این روزها توانسته اند مخاطبان بیشتری را جذب کنند به دلیل استفاده از این مولفه است. نمونه آن می تواند حادثه تروریستی شاهچراخ و انتشار اخبار در مدت کوتاهی در سراسر جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست اقناعی صدا و سیما در کشور محدود است، یادآور شد: در این حوزه فرصت های مختلفی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.


برای تضمین گفتمان مطلوب در فضای دانشگاه ها

این کارمند اذعان داشت: بخش قابل توجهی از مخاطبان فضای مجازی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند اما به نظر می رسد از فضای دانش آموزی فاصله گرفته ایم و این در حالی است که مدیریت بر شکل گیری مکان های آزاد اندیشی تاکید ویژه دارد.

وی تصریح کرد: باید گفتمان مطلوبی را در فضای دانشگاه تضمین کنیم زیرا برخی از شرایطی که در جامعه به وجود می آید ناشی از احساسات است و با تدابیر قابل کنترل است.

مشهدی با اشاره به نقش املاک و افراد تاثیرگذار در جامعه امروز گفت: به گفته رهبری، جنگ روایات مشکل امروز است و رشد و انحطاط همیشه در طول تاریخ وجود داشته و املاک نقش ویژه ای در تبیین آن دارد. و این تبیین باید از فضاهای شخصی و شخصی سرچشمه بگیرد و در جامعه ظاهر شود.

وی اذعان داشت: پیشنهاد می کنم اساتیدی که قدرت تبیین دارند وارد محلات و مساجد شوند و به مردم توضیح دهند که هدف دشمن همدلی نیست بلکه اصل نظام را هدف گرفته اند.

اساتید فضای گفتمان را در دانشگاه ها ایجاد می کنند

این مسئول گفت: دانشگاه ها از دیرباز محل بیداری جوانان و فعالیت های سیاسی و اجتماعی بوده اند و امروز باید ظرفیت آن را مهار کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: امروزه بسیاری از جوانان با کشور و نظام همدل هستند و بدون شک پشت سر آن ایستاده اند و بهترین راه در این راستا ترویج فضای بحث یا آزاد اندیشی و دپارتمان های تبیین است که باید تشویق شود. در میان اساتید.”

مشهدی با اشاره به پرونده تروریست های شاهچراغ گفت: ما این موضوع را مستقل از پروژه ترور نمی دانیم بلکه در یک خط موازی قرار دارند. دشمن در پروژه های دیگری مانند شورش در دانشگاه ها و به میدان بردن جوانان شکست خورده است و امروز دست به چنین سیاست های کثیفی می زند.

وی یادآور شد: امیدواریم تروریست ها پاسخی مقتدر، محکم و دندان شکن در قبال جنایات و جنایات خود دریافت کنند و مأموران و متولیان امر با دقت بیشتری بر مدیریت اماکن عمومی نظارت داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در پایان گفت: این گونه اتفاقات نظام را مستحکم می کند و توطئه دشمن را بیشتر نشان می دهد. ما داعش را گرو دست اربابان می دانیم و با زدن آن اربابان آن را نابود می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید