تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری در پایتخت با حضور وزیر ارتباطات و شهردار تهران امضا شد

در ابتدای این جلسه وزیر ارتباطات گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال گذشته ارائه کرد که بخش عمده این گزارش به پروژه فیبر نوری خانه و مشاغل اختصاص دارد. اهمیت این پروژه به عنوان زیرساختی برای توسعه آینده کشور.

زارع پور با تاکید بر اینکه تهران مهم ترین کلان شهری است که این طرح باید در آن اجرا شود، گفت: تهران کلانشهری با جمعیت زیاد است و سرویس اینترنت با سرعت گیگابیت بر ثانیه یک ضرورت اساسی برای این شهر محسوب می شود.

وی افزود: تلاش ما ارائه خدمات پرسرعت، با کیفیت و کم هزینه به مصرف کنندگان است که در صورت تکمیل نشدن پروژه فیبر به منازل و مشاغل این امر محقق نخواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل در 200 شهر در حال ساخت است و تاکنون نزدیک به 5 میلیون خانوار در کشور را تحت پوشش قرار داده است، گفت: طبق آخرین آمار 4 میلیون خانوار در تهران زندگی می کنند. با اجرای طرح فیبر نوری به منازل و مشاغل پایتخت و تحت پوشش قرار دادن تمامی این خانوارها، جهش قابل توجهی در تحقق اهداف تعیین شده برای ایجاد پوشش 20 میلیونی تا پایان دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

وی درباره اجرای این طرح در تهران خاطرنشان کرد: به منظور رفع انحصار و ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر به مردم عزیز، تازه واردان در ارائه خدمات نوری وارد شده اند و در حال حاضر 9 اپراتور جدید در این طرح فعال هستند که در شهرهای بزرگ هستند کنسرسیومی از این اپراتورها پروژه ای را که در تهران اجرا می شود بر همین اساس مدیریت می کنند.

در ادامه این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با تقدیر از اقدامات و دستاوردهای دو سال گذشته وزارت ارتباطات گفت: این دستاوردها حاصل تفکر، فرهنگ و حرکت جهادی است که از طریق وزارت ارتباطات شکل گرفته است. ارتباطات

شهردار تهران با اشاره به اهمیت طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل گفت: این پروژه هم از بعد ملی و هم از نظر تسهیل خدمات رسانی به مردم و از این نظر حائز اهمیت است. ، شهرداری تهران بدون توجه به جنبه مادی آماده تکمیل این پروژه است. این یک همکاری است.

وی افزود: به عنوان شهردار تهران و همکارانمان شهرداری را به عنوان منبع خدمات رسانی می بینیم و با توجه به برنامه های تحول آفرین و کلانی که در این مدت تدارک دیده شده است، در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه نوبت دهی می شود. تهران به شهر هوشمند تبدیل شد نگاه خاصی داریم.

زاکانی ادامه داد: بنابراین لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران را شریک راهبردی خود در این پروژه بداند و آمادگی داریم به مسئولیت های خود در این پروژه عمل کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه از نگاه راهبردی، مدیریتی و فرابخشی شهردار تهران قدردانی کرد و گفت: این پروژه بدون ایجاد همدلی و همکاری همه جانبه به ویژه شهرداری ها به سرانجام نمی رسد که امیدواریم شهرداران سراسر کشور باشند. کشور برای الگویی مناسب در این راستا، شهرداری تهران را در نظر خواهد گرفت

در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل در شهر تهران به امضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران رسید که بر اساس آن کل شهر تهران تهران تا پایان دولت سیزدهم برای ارائه خدمات چند صد مگابیت به هموطنان در این کلانشهر تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرد.