شکایت مدیریت از کیفیت خودرو موجه است/ مسئولیت کیفیت خودرو را بر عهده می گیریم

زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804978

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سند راهبردی خودرو به موقع تنظیم شد، گفت: شکایات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو معتبر است و ما به عنوان وزارتخانه سکوت، این مسئولیت را بپذیر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا فاطمی امین در گفتگوی ویژه خبری دو سیما با موضوع کیفیت خودرو افزود: باید در این زمینه در سطح دولت، قطعه سازان و خودروسازان کار کنیم و با تدوین برنامه راهبردی خودرو، این کار را انجام دهیم. آی تی.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از کارهایی که باید در سطح دولت برای صنعت خودرو انجام شود، نظارت و شفافیت است.

آقای فاطمی امین گفت: 70 درصد کیفیت خودرو به قطعات و 30 درصد مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد اما در صورتی که ارتباط خودروساز و قطعه ساز درست نباشد و خودروساز پولی پرداخت نکند. قطعات به موقع، سازنده خودروساز کیفیت قطعات را از دست می دهد و خودروساز چون نمی تواند خط تولید را متوقف کند از همان قطعه با کیفیت پایین استفاده می کند.

وی با بیان اینکه مفهوم طبقه بندی حدود 15 سال است که در صنعت خودرو وارد شده است، افزود: خودروساز با 800 قطعه مواجه است که اگر یک قطعه بی کیفیت باشد برخی از قطعات خودرو دچار مشکل می شود اما تا چند مجموعه. که قطعات مختلف خودرو با قطعه سازان مونتاژ می شود. با ارتقای کیفیت خودرو می توان قیمت آن را کاهش داد و تحقیق و توسعه را منتشر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان شماره گذاری استاندارد خودروها قوانینی را برای خودروسازان وضع کرده است که آنها پذیرفته اند و قول داده اند.

وی درباره معدن خواف نیز گفت: بهره بردار این معدن تخلفاتی انجام داده است که سازمان بازرسی کل کشور در سال 98 به وزارت صمت اعلام کرد که پروانه بهره برداری از این معدن به دلیل تخلف تمدید نشود.

آقای فاطمی امین افزود: در سال 1377 شورای عالی معدن مصوب کرد که کار در این معدن تا پایان دوره بهره برداری ادامه یابد اما پس از آن تمدید نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان این تمدید به آذرماه امسال رسیده است بنابراین باید اپراتور جدید تعیین شود.

وی افزود: گزینه های متعددی برای این معدن وجود دارد اما باید مراقب بود که رانت ایجاد نشود.

آقای فاطمی امین گفت: از 700 نفر شاغل در معدن خواف، 400 نفر برای پروژه دیگری استخدام شده اند و مابقی طی چند هفته آینده استخدام خواهند شد.

انتهای پیام/
منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید