ما تحت هیچ شرایطی روش مدیریت تیم ملی فوتبال را تایید نمی کنیم/کمیته فنی مشورتی است، ما تصمیم نهایی را نمی گیریم


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882396

اکثریت قاطع کمیسیون فنی علیه اسکوچیچ بود

یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: کمیته فنی تحت هیچ شرایطی کارلوس کی روش را برای هدایت تیم ملی فوتبال تایید نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم قاسم پور، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه کمیته فنی گفت: خبرهای خوب و بد داریم. متأسفانه داریم وقت تلف می کنیم. در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون گزینه های جدید ایرانی و خارجی را برای تیم ملی معرفی کند. صلاحیت فنی اسکوچیچ توسط کمیته فنی تایید نشد.

کاسم پور ادامه داد: فدراسیون باید تصمیم می گرفت و به ما نیامد اما صلاحیت او را تایید نکردیم اما گزینه هایی را که مد نظر داشتیم به فدراسیون پیشنهاد دادیم. به نتیجه ای نرسیدیم اسامی ذکر شده حدس و گمان است و من هیچ کدام را تایید نمی کنم. شاید باشد، شاید هم نه.

عضو کمیته فنی تاکید کرد: در جلسه امروز که تمدید شد مسائل فنی مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که هنوز قطعی نیست اما 80 تا 90 درصد کمیته فنی به این نتیجه رسیدند که اعلام می کنند. گزینه های آنها و فدراسیون فوتبال اگر صلاح دانست نام آنها را در پیام خود اعلام کند.

عضو کمیته فنی درباره اینکه نام کی روش جزو گزینه های کمیته فنی بود یا خیر، گفت: تنها چیزی که می توانم بگویم این است که به هیچ وجه از کی روش حمایت نمی کنیم.

کاسم پور درباره اینکه چرا در آستانه جام جهانی چنین تصمیمی گرفتید، گفت: تصمیمی بود که گرفته شد. حق و باطل در کمیته مطرح شد و در این راستا تصمیم گیری شد. اکثریت قاطع کمیسیون فنی علیه اسکوچیچ بود.

وی در مورد اینکه دلایل قانع کننده برکناری اسکوچیچ چه بود، گفت: من از ابتدا با انتخاب اسکوچیچ مخالف بودم و هنوز هم مخالف هستم، اما چون زمان را از دست دادیم، بحثی انجام ندادم، اما پس از مشورت با اعضا. ، به من تایید شد که حضور او به ما کمک خواهد کرد. نه در جلسه مواردی ذکر شد که مطمئن بودم کمک چندانی به ما نمی کند، هرچند به دلیل زمان قبول کردم.

عضو کمیته فنی با بیان اینکه با فسخ قرارداد اسکوچیچ چقدر باید غرامت او را جبران کنیم، گفت: در مسائل مالی این قرارداد تجربه ای ندارم، مسائل مالی به ما ربطی ندارد. چه با مربی یک دلاری موافق باشند و چه میلیاردها دلار، ما بودجه ای برای فدراسیون نمی دهیم، اما خود فدراسیون که در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه است، قطعا می تواند این کمک مالی را از جایی دریافت کند تا این مشکل مالی حل شود.

کاسم پور درباره اینکه ویلموتس همچنان جنجالی است و فدراسیون مشکل مالی دارد، گفت: این مشکلات به ما ربطی ندارد. اگر قرار باشد بودجه ای برای دستمزد سرمربی جدید در نظر گرفته شود حتما فکری کرده اند. ما به عنوان کمیته فنی یک جلسه سه ساعته داشتیم. هیچ یک از اعضا تحت فشار چنین تصمیمی نگرفتند، نظر ما این است. شاید بخواهند از جای دیگری مربی دیگری بیاورند که این بحث جداست اما ما به این نتیجه رسیده ایم که اسکوچیچ نمی تواند به ما کمک کند. از نظر ما که کمیته فنی هستیم، بحث اسکوچیچ تمام شده است. مجدی عضو کمیته فنی و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال است.

وی در مورد اینکه آیا ترجیح می دهید جانشین اسکوچیچ ایرانی باشد یا خارجی، گفت: ما به عنوان کمیته فنی نظر خود را اعلام کرده ایم و اجازه می دهیم خود فدراسیون فوتبال نیز در این مورد نظر خود را اعلام کند. به جمع بندی رسیده ایم، نباید تصمیم گرفته شده را در کمیته فنی اعلام کنم. سخنگوی فدراسیون فوتبال مشکلات را تشریح می کند. من فقط سخنگوی کمیته فنی هستم. ما اظهار نظر کرده ایم که شاید این تصمیم ما تغییر کند. چگونه اعلام کنیم؟ کمیته فنی یک کمیته مشورتی است نه یک کمیته تصمیم گیری نهایی. زمانی که یک مربی را تایید یا رد می کنیم، نظر خود را می دهیم. فدراسیون اولین و آخرین فردی است که می تواند تصمیم بگیرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید