مسئولیت شبکه ملی اطلاعات بر عهده وزارت ارتباطات است/سرعت اینترنت حق مردم است

ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793112

عیسی زارع پور در اولین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در خصوص توسعه شبکه ملی اطلاعات و پروژه فیبر نوری صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری گفت: سازوکار جدیدی را در وزارت ارتباطات برای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات در کشور پیش بینی کردیم. شبکه ملی ارتباطات دو بال دارد: یکی در دسترس بودن شبکه پرسرعت در قالب پروژه نوری و دیگری در دسترس بودن خدمات. در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات نیازمند تلاش جدی برای تحت پوشش قرار دادن تمامی دستگاه های دولتی است.

زارع پور گفت: سند بالادستی ما که در شورای عالی فضای مجازی تهیه شده است بر اجرای شبکه ملی اطلاعات تاکید دارد. برای دستیابی به این طرح بزرگ، کمیته راهبری شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کرده ایم که صبح هر دوشنبه تشکیل می شود و می گوید: جلسه داریم و بیش از 100 پروژه کوچک و بزرگ شناسایی شده و اجرای آنها به صورت هفتگی بررسی می شود. “

زارع پور ادامه داد: ارتقای کارآمدی دولت، رفع مشکلات مردم و ایجاد شفافیت از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم است. سال 1401 با مشارکت همه دستگاه ها راه اندازی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث دولت الکترونیک به عنوان یک پروژه بزرگ و ملی سالهاست در کشور ادامه دارد اما متاسفانه پیشرفت خوبی نداشته ایم. آنها یک سیستم ساخته اند و حتی برخی از دستگاه ها چندین سیستم مجزا ایجاد کرده اند که افراد را مجبور به احراز هویت به یکی از این سیستم ها می کنند، بنابراین ما سعی می کنیم برای هر دستگاه پنجره ای ایجاد کنیم و این در لایحه پیشنهادی در نظر گرفته شده است. دولت. “

زارع پور گفت: اگر می خواهیم در دولت سیزدهم به عدالت و دموکراسی برسیم و زمینه های فساد و امضاهای طلایی را از بین ببریم، خدمات عمومی باید به صورت الکترونیکی و شفاف به مردم خدمت کنند.

وزیر ارتباطات در خصوص سرعت اینترنت در کشور گفت: پروژه فیبر نوری راه اندازی 20 میلیون پورت پرسرعت را در سه سال و نیم باقی مانده در دستور کار قرار داده ایم. این یک کار بسیار دشوار و پیچیده است. فیبر نوری شهرداری باید کار کند و همه بخش های دولتی و عمومی باید از ظرفیت خود برای به ثمر رساندن فیبر نوری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سال 1401 20 ترابیت به ظرفیت شبکه زیرساخت افزوده می شود، در سال های اخیر در توسعه اینترنت بسیار عقب مانده ایم و در بین 180 کشور در رتبه 142 قرار گرفته ایم. کارشناسان می‌دانند که در 10 «سال گذشته در اینترنت ثابت عملکرد خوبی نداشتیم و امروز نیز شاهد همین تأثیر هستیم. اگر فیبر به طور کامل فعال باشد، هیچ کس نمی تواند از اینترنت تلفن همراه در خانه استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید