جزئیات و فرمول محاسبه عیدی کارمندان / تعداد عیدی کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809557

رئیس سازمان نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار دانا؛

رئیس سازمان نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت کامل عیدی زنان پاره وقت و نیمی از عیدی برای کارمندان و قراردادی ها و خرید خدمات توضیح داد. کارمندانی که ساعات کاری آنها کمتر از 6 ماه باشد.

علی حیدر نوری رئیس دفتر نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص تعطیلات کارمندان و کارگران پیمانی و خرید خدمات موسسات دولتی نوروز 1401 گفت: تعداد این دسته از کارکنان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس فرمول ویژه ضرب در 5 هزار محاسبه می شود. ریال این عدد بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان است.

وی ادامه داد: در واقع حدود 140 میلیون تومان برای عیدی سال 1401 مصوب شد و علاوه بر این مبلغ، دولت در اقدامی برای مشمولان حقوق عائله مندی و متاهل و به ازای هر کدام مبلغ 400 هزار تومان افزایش داد. فرزند.» 150000 تن به این مقدار اضافه می شود.

نوری ادامه داد: بر این اساس یک مرد متاهل در سال 1400 حداقل دو میلیون عید فطر دریافت می کند که نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشته است. این افزایش بر اساس قانون خدمات کشوری است و این افزایش بر اساس مبلغ نهایی در تاریخ 26 بهمن ماه محاسبه می شود و فرقی نمی کند که این کارمندان، قراردادی یا قراردادی شاغل باشند یا بازنشسته باشند و برای همه این پست ها حق الزحمه پرداخت می شود. .

وی تصریح کرد: تنها امتیازی که دولت در سال جاری بیش از سال های گذشته اعطا کرده است به زنانی که به صورت نیمه وقت کار می کنند که شامل دریافت عیدی کامل می شود و برای افرادی که به صورت نیمه وقت کار می کنند و مجموع ساعات کار آنها می باشد اعطا شده است. حداقل 6 ماه. «در کمتر از یک سال، آنها باید حداقل نیمی از شناسه را دریافت می کردند.

وی با بیان اینکه دولت به مشمولان فرزند 150 هزار جلد به ازای هر فرزند موافقت کرده است، ادامه داد: بنابراین خانواده چهارنفره برای فردی دارای زن و دو فرزند حدود دو میلیون و 300 نفر خواهد بود. هزار تومان که یک میلیون و 600 هزار تومان آن عیدی ناب و مابقی برای ازدواج و فرزند خواهد بود.

وی در خصوص تفاوت محاسبه عیدی کارکنان نیز گفت: قانون خدمت وظیفه عمومی بر اساس ضوابط این قانون عیدی محاسبه می کند و مشمولان قانون تامین اجتماعی برای تعیین میزان عیدی روش محاسبه خاصی دارند. و پاداش در پایان سال.”

وی تصریح کرد: افرادی که از بودجه عمومی حقوق دریافت می کنند مشمول این قانون هستند که بر اساس آن عیدی کارگران همیشه بیشتر از عیدی کارمندان است و امسال این مبلغ برای کارمندان بیش از عیدی کارگران خواهد بود. کارمندان.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید