تعطیلات عیدی کارمندان سال آینده مشخص شد/ افزایش 500 هزار تومانی در تعطیلات عید کارکنان کشوری


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902958

دولت در بخشنامه بودجه ارسالی به دستگاه های اجرایی مبلغ مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را مشمول ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که تقریباً یک میلیون و 675 هزار تومان به نظر می رسد. البته مانند سال های گذشته، این مبلغ می تواند در کشمکش بین دستگاه های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بخشنامه بودجه تنظیم لایحه بودجه سال آینده امروز به قوه مجریه ابلاغ شد و در آیین نامه مالی آن و در قسمت اعتبارات، میزان کمک هزینه پایان سال مانند سال های اخیر درج نشده است، بلکه در بند ج) در این آیین‌نامه آمده است: «دستگاه‌های قوه مجریه در بودجه خود میزان کمک هزینه پایان سال (تعطیلات) را طبق ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری پیش‌بینی می‌کنند. مبلغ نهایی کمک هزینه پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی پاداش پایان سال کارمندان، مستمری بگیران و مسئولان را معادل 5000 امتیاز تعیین کرده است که با احتساب ضریب ریالی مبلغ عیدی یک میلیون محاسبه می شود. و 675 هزار تومان.

البته در سال های اخیر بارها میزان کمک هزینه در نظر گرفته شده به عنوان عیدی کارمندان تغییر کرده و مقامات دولتی و نمایندگان مجلس نظرات متفاوتی در این خصوص داشته اند.

ابتدا مقرر شد برای بایرام امسال مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت این رقم را به 500 هزار تومان و در نهایت یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش دهد. به عنوان عیدی برای کارمندان دولت .

دیدگاهتان را بنویسید