افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان و حداقل یک میلیون تومانی حقوق کارمندان.

افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان و حداقل یک میلیون تومانی حقوق کارمندان.

وعده دولت مبنی بر احیای حقوق نظامیان، کارگران روستایی و مستمری بگیران که در تابستان داده شده بود، در اواسط پاییز محقق شد و اکنون جامعه هدف تا پایان آبان ماه منتظر اجرای آن هستند.

ایرنا نوشت: لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و بازنشستگان لشکری ​​و دولتی که طی مراحل تصویب در مجلس به لایحه اصلاح قانون بودجه 1401 تغییر نام داد. هفته سوم آبان ماه تشریفات قانونی را برای اجرا طی کرد و از سوی رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

این لایحه اگرچه با عنوان تناسب حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و دولتی به تصویب مجلس رسید، اما دارای بندهای متعددی است که بر اساس آن سایر گروه ها مانند مستمری بگیران مشمول طرح های امدادی، کارکنان نیروهای مسلح، معلمان طرح مهرآفرین. ، اعضای هیات علمی و داوران از مزایای آن بهره مند می شوند.

در واقع این قانون را می توان اقدام عملی دولت برای انصاف در پرداخت ها دانست. موضوعی که در سفر نظارتی رئیس جمهور به سازمان اداری و استخدامی کشور مورد توجه قرار گرفت، توزیع منابع در اختیار دولت بین حقوق بگیران با رویکرد عدالت محوری بود.

نگاهی به آنچه که دولت را به تدوین این لایحه سوق داد نیز موید این رویکرد عدالت محور است، یعنی افزایش 57 درصدی حقوق مدیران اجرایی مشمول قانون کار در مقابل افزایش تدریجی و 10 درصدی کارکنان. موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام ناعادلانه پرداخت و مابه التفاوت درآمد است، به طوری که دو نفر با شرح وظایف یکسان اما با قراردادهای متفاوت، درآمد یکسانی ندارند و این تفاوت درآمد در صورت ادامه می تواند منجر به نارضایتی بدنه اداری

در هر صورت قانون ترمیم حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی هم اکنون آماده اجرا است و همانطور که مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این افزایش در حقوق کارکنان نیز اعمال خواهد شد. و مستمری بگیران از ابتدا در مهرماه و در پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد.

در واقع شاید اگر دولتی غیر از دولت سیزدهم مردمی وجود داشت، ترجیح می داد با بی توجهی به افزایش حقوق میانسال و اجرای آن در لایحه بودجه سال آینده، با وجود اینکه منابعی در اختیار دارد، اما با گرفتن رسیدگی به معیشت مردم و تمرکز و تاکید رئیس دولت از دولت خواست هر چه سریعتر حقوق کارکنان اداری و مستمری بگیران را احیا کند.

نگاه دوم به بندهای این قانون به خوبی نشان می دهد که دولت مشتاق حمایت از کارمندان، مستمری بگیران، حقوق بگیران و مستمری بگیران است و نشان می دهد که می خواهد برای رفع دغدغه معیشتی این قشر متوسط ​​و پایین گام بردارد. طبقه جامعه.برداشتن

مهمترین بندها و نکات قانون اصلاح و الحاقیه قانون بودجه 1401 به شرح زیر است:
– اعمال 3000 امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و 210 ریال برای معلمان و قضات تحت عنوان «بازیافت دستمزد» که ثابت است در احکام و قراردادهای استخدامی آنها گنجانده شده است.

– اعمال افزایش حقوق نیروهای مسلح با اعمال تبصره (3) ماده (117) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکتهای دولتی.

– اعطای حداکثر پانزده درصد (15%) به عنوان «جهش علمی فوق العاده بر اساس عملکرد» به حقوق و مزایای دائمی اعضای هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و تحقیقات. فناوری و سایر دستگاه های اجرایی

– افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و مستمری بگیران از صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی.

– افزایش 50 درصدی حقوق خانواده و 100 درصدی کمک هزینه فرزندان

– حذف سقف اضطراری برای مقامات اجرایی که کمتر از میزان مقرر در قانون مدیریت کارکنان دولت اعمال کرده اند.

– افزایش 30 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اجتماعی کشور.

– دستگاه های اجرایی حق دارند 20 درصد اعتبارات هزینه ای را در حدود هزینه خود افزایش دهند.

– افزایش کمک هزینه معیشت جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بیشتر بدون کار و درآمد و جانبازان دارای معلولیت.

– اعمال ارزشیابی از معلمان طرح مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مجدد و صدور شناسنامه برای آنان.

دیدگاهتان را بنویسید