آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران/ حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان افزایش می یابد؟

آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران/ حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان افزایش می یابد؟

روز جدید یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران را تشریح کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به لایحه 2 فوریتی تناسب حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران، اظهار داشت: این لایحه 2 فوریتی به تناسب حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران در نظر گرفته شده است. این لایحه با شرط ۲ فوریت از سوی دولت به مجلس ارائه شد، بنابراین امروز یکشنبه در جلسه علنی یک فوریت آن تصمیم گیری می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، احتمالاً این لایحه بلافاصله به تصویب وکلای کشور می رسد و سپس طرح به عنوان کمیته تخصصی برای ارزیابی به کمیته برنامه، بودجه و برآورد ارجاع می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این لایحه در جلسات یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شود، گفت: در نهایت گزارش نهایی این کمیسیون در دستور کار قرار می گیرد. جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس

ارکانی در خصوص جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران خاطرنشان کرد: بر اساس این لایحه 3 هزار امتیاز ارزیابی به کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل این امتیاز به کارکنان تابعه تعلق می گیرد. به قانون نظام هماهنگ و همچنین 210 امتیاز به معلمان و قضات به طور دائم در احکام انتصاب آنها گنجانده شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این لایحه مستمری بگیرانی که از صندوق های کشوری و لشکری ​​و صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی حقوق دریافت می کنند 900 هزار تومان افزایش خواهند داشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه این افزایش حقوق به عنوان حقوق ثابت مشمولان این لایحه در نظر گرفته می شود، گفت: در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تایید شورای نگهبان، این افزایش حقوق اعمال می شود. از 1 سپتامبر 1401 خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس این لایحه حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران بین 2.5 درصد تا 20 درصد افزایش می یابد، افزود: نمرات نیز بر اساس سوابق کار، مدرک تحصیلی و غیره لحاظ می شود و از این رو نسبت افزایش حقوق نیز در نظر گرفته می شود. متفاوت باش.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران گفت: این لایحه در جلسه 15 مهرماه سال جاری برای تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران ارتش به تصویب دولت رسید و بلافاصله به تصویب رسید. تقدیم مجلس شد.

دیدگاهتان را بنویسید