حداقل حقوق کارمندان دولت 6 میلیون و 600 هزار تومان است

حداقل حقوق کارمندان دولت 6 میلیون و 600 هزار تومان است

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و لشکری ​​اظهار کرد: هدف دولت از این لایحه افزایش حقوق همه افراد کشوری است. کارمندان، از جمله کارمندان دولت، مستمری بگیران و مستمری بگیران این اقدام خوبی است.

وی افزایش دستمزد میان سال را برای اولین بار مطرح کرد و افزود: پیشنهاد دولت برای افزایش دستمزد ثابت است و افزایش کمک هزینه عائله مندی نیز در نظر گرفته شده است. بر این اساس حداقل حقوق ماهانه کارکنان دولت یک میلیون تومان و مستمری بگیران 900 هزار تومان، کمک هزینه عائله مندی نیز دو برابر و برای هر فرزند مبلغی در نظر گرفته شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این افزایش دستمزد شامل مجردان می شود گفت: در حال حاضر حداقل دستمزد 5.6 میلیون تومان است. در صورت تصویب این لایحه بدون تغییر در مجلس، یک میلیون تومان به حداقل دستمزد اضافه می شود و درآمد خالص آن به 6 میلیون و 600 هزار تومان می رسد و همچنین مبلغی نیز برای حق عائله مندی و نفقه فرزند اضافه می شود.

میرتاج الدینی میزان افزایش حقوق مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی در لایحه دولت را 900 هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این لایحه هنوز در کمیته برنامه بررسی نشده است و ممکن است به عنوان مثال رقم ثابتی را تغییر دهد که از سوی دولت در نظر گرفته می شود به درصدی تبدیل می شود. البته به نظر من پیشنهاد دولت پیشنهاد خوبی است.

وی در پایان با بیان اینکه این لایحه در جلسه ویژه کمیسیون برنامه فردا (دوشنبه) بررسی می شود، گفت: این لایحه به زودی در دستور کار مجلس سنا قرار می گیرد تا افزایش حقوق در نیمه دوم سال جاری اجرایی شود. سال .

دیدگاهتان را بنویسید