حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 1402 هفت میلیون تومان بوده است

حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 1402 هفت میلیون تومان بوده است

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: حداقل حقوق کارکنان دولت در سال 1402 هفت میلیون تومان در بودجه و معافیت مالیاتی نیز به همین میزان است.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران پیش از سخنان خود با اشاره به ورود جبهه سرما به کشورمان از مردم خواست: از 30 آذر تا اواسط بهمن سرما. جبهه آب و هوا بسیاری از نقاط کشور را پوشش می دهد و ما می خواهیم به مدیریت تقاضای گاز کمک کنیم تا اختلالی در روند تامین گاز ایجاد نشود.

وی در این نشست خبری گفت: یکی از مهم ترین متغیرهایی که در سال های اخیر اجازه رشد تولید کشور را نداد، کاهش سرمایه گذاری در کشور بود و در دولت قبل با کاهش سرمایه گذاری مواجه بودیم و در برخی موارد. سال با کاهش میزان سرمایه در کشور. این مشکل در 6 ماهه اول سال 1400 وجود داشت اما با درایت دولت سیزدهم شاهد افزایش 3.9 درصدی سرمایه گذاری در 6 ماهه نخست امسال بودیم. این اعداد حاکی از کاهش بیکاری است و نرخ بیکاری در تابستان به 8.9 کاهش یافته است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: همچنین در پایان آذرماه امسال رشد نقدینگی 33.4 درصد بوده که از شهریور 1400 تاکنون 7 درصد بوده است و این یک کاهش است و نشان می دهد که انضباط و کنترل پولی بانک مرکزی کمک می کند. کاهش یکی از عوامل مهم تورم

هندوزی گفت: در 9 ماهه امسال کل درآمد کشور 917 هزار میلیارد تومان است که 88 درصد رقم مصوب بودجه است و این رقم تا پایان سال به 100 خواهد رسید. ناهماهنگی های بودجه به کمترین میزان خود در سال های اخیر رسیده و استقراض دولت از انتشار اوراق 33 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. انضباط پولی و مالی در دستور کار است.

وی گفت: بودجه 1402 به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد و با سال 80 منابع عمومی و هزینه های عمومی می شود و از این میزان 7 میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت در بودجه و مالیات است. معافیت به همین میزان است، 20 میانگین درصد افزایش دستمزد کارمندان، 360 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و 104 هزار میلیارد تومان یارانه نان است، 7 درصد کاهش مالیات بر تولید خواهیم داشت و به امید حمایت از تولید. . علاوه بر این 15 هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق تثبیت بازار سرمایه داریم.

سخنگوی اقتصادی گفت: برخی نهادها رقم 360 هزار میلیارد تومانی را کسری بودجه دولت در سال جاری پیش بینی کردند و من می گویم اصلا چنین برآوردی نداریم و این عدد دقیق نیست.

خاندوزی به بورس خودرو گفت: وزارت ایمنی توانسته است تولید خودرو را 18 درصد و خودروسازی را 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد و همچنین عرضه خودروهای کامل نیز 400 درصد افزایش داشته است. روش قبلی فروش خودرو و قرعه کشی دقیق و خوب نبود، اما اکنون از سازوکار کاملا شفاف بورس استفاده می شود و به مصرف کننده کمک می کند.

وی در ادامه این نشست خبری درباره لایحه کولبران دولت گفت: برای حل این مشکل همیشگی این عزیزان نکات خوبی در این لایحه وجود دارد. شفافیت و نظارت بر واردات یکی از این موارد است و مرزنشینان تا سقف مشخصی می توانند کالا را خریداری کنند به صورت رسمی وارد شوید. علاوه بر این موضوع «شوخی ها» حل می شود و برخی مالیات ها و عوارض دریافت نمی شود و مبالغ دریافتی در این رابطه صرف توسعه مناطق مرزی می شود و به بیت المال نمی رود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت: سفته بازی یا مالیات بر عایدی سرمایه برای تنظیم و اصلاح رفتار اقتصادی است و کسب درآمد دولت نیست. دولت و مجلس این هدف را دنبال می کنند و امیدواریم به زودی به تصویب برسد.

هندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر بررسی نهایی برنامه هفتم و بودجه سال آینده در مجلس، گفت: در مورد اولویت یا تاخیر لایحه برنامه یا بودجه دو دیدگاه در کشور وجود دارد. طبق برنامه مجلس که اخیراً در شورای نگهبان تصویب شد، دولت قسمت اول و اعداد بودجه را ارسال کرد و امیدواریم بقیه جداول و جزئیات نیز تصویب و رسماً به مجلس ارسال شود. فردا صبح در جلسه دولت امیدواریم بتوانیم با کمک مجلس بودجه را اجرا کنیم و به محض نهایی شدن برنامه هفتم به مجلس ارائه شود.

وی درباره اخباری که اخیرا از نظر وزارت اقتصاد درباره FATF منتشر شده است، گفت: هنوز موضعی در این خصوص اعلام نشده است و تصمیم گیری در این زمینه در بالاترین مقام کشور است و باید صبور بود و نتیجه توسط این مقامات بالاتر اعلام خواهد شد.”

دیدگاهتان را بنویسید