حداقل افزایش حقوق کارمندان یک میلیون تومان است

حداقل افزایش حقوق کارمندان یک میلیون تومان است

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران با مصوبه امروز مجلس، اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز مجلس، حقوق کارمندان یک میلیون تومان افزایش یافته است. و علاوه بر آن حقوق عائله مندی حدود 200 هزار تومان است و حقوق فرزندان هر فرزند 100 هزار تومان و همچنین پاداش ویژه تعلق می گیرد. بر این اساس در صورت مجرد یا متاهل زن، افزایش حقوق یک میلیون تومان به اضافه فوق العاده و در صورت متاهل بودن کارمند مرد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حقوق عائله مندی و اضافه ویژه اضافه می شود.

وی درباره مستمری های ویژه بازنشستگی گفت: دولت در لایحه اعلام کرده بود که برای بازنشستگی هر جا که می خواهد تا 35 درصد اضافه می کند اما این میزان در قانون تا 50 درصد پیش بینی شده است. بنابراین برخی از آنها 50% ویژه دریافت کردند و برخی نه. برای حل این مشکل، همین قانون را به گونه‌ای معرفی کردیم که دولت می‌تواند با اعتبارات موجود تا 50 درصد ویژه اضافه کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حق الزحمه مشمولان کمیسیون مددکاری و مددکاری اجتماعی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد افزایش حقوق اعمال شد و امروز هم شامل شد. 30 درصد بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته مددکاری و سازمان اجتماعی مشمول افزایش 50 درصدی دستمزد می شوند.

حاجی بابایی درباره افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: در اسفندماه سال گذشته 30 درصد افزایش حقوق برای آنها اعمال شد که کاهش و برگشت دادند. بنابراین افزایش حقوق 15 درصدی را برای اعضای هیئت علمی لحاظ کردیم.

وی افزود: مصوب شد که بند یک این لایحه یعنی. میزان افزایش حقوق کارکنان مشمول شرکت های دولتی می شود و همچنین حق فرزندان و خانواده به موسسات عمومی غیردولتی تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون از اول مهرماه در نظر گرفته می شود، گفت: میزان افزایش حقوق مستمری بگیران 900 هزار تومان به اضافه پنج درصد حقوق شهریور آنها به اضافه حقوق عائله مندی و حق اولاد است. اگر این قانون از اول شهریور اجرا می شد، این پنج درصد به مستمری بگیران تعلق نمی گرفت، بنابراین از اول مهرماه این قانون اعمال می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به بازنشستگان گفت: بازنشستگان باید بدانند غیر از پیشنهادی که به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کردیم در مجلس پیشنهاد دیگری وجود نداشت. نمی توانستیم یک ریال اضافه کنیم مگر با موافقت دولت. دستمان از آن گذشته باز نبود.

حاجی بابایی در پایان گفت: کسانی که از ابتدای سال مشمول افزایش 57 و 38 درصدی دستمزد نبودند، این افزایش دستمزد شامل آنها می شود. مثلا فردی با قرارداد کار ثابت و تحت نظارت تامین اجتماعی است اما در شهرداری کار می کند و 38 درصد افزایش حقوق دریافت نکرده است. این شخص شامل افزایش حقوق فعلی می شود. تسهیلات ویژه ای مانند رادیو و تلویزیون نیز مشمول این افزایش حقوق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید