افزایش حداقل 2 میلیون تومانی حقوق کارمندان و مستمری بگیران + جزئیات

افزایش حداقل 2 میلیون تومانی حقوق کارمندان و مستمری بگیران + جزئیات

طرح سوال افزایش حقوق کارمندان در سال 1401 از سوی دولت مطرح شد اما موضع جدی مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران چیست؟

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه می گوید: امسال برای دومین بار دولت پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران را مطرح می کند که در راستای بهبود وضعیت معیشتی این قشر است.

بر اساس لایحه فوق العاده ارسالی به مجلس، افزایش دستمزدها از اول شهریور ماه سال جاری امکان پذیر است.

افزایش حقوق کارکنان به صورت سرسام آور است

به گفته سخنگوی دولت، برای کارمندان دولتی این درصد به صورت مرحله به مرحله در نظر گرفته می شود، یعنی. آنهایی که دستمزد پایین در نظر گرفته می شوند تقریباً 20٪ افزایش می یابد و هر چه بیشتر شود کاهش بیشتری خواهد داشت.

بر اساس برآورد جزئیات لایحه دولت حداقل 2 میلیون تومان به حقوق کارمندان و مستمری بگیران اضافه می شود. این در حالی است که پیش از این و در قالب قانون بودجه 1401، 10 درصد به حقوق همه کارکنان اضافه شده بود.

این در حالی است که بر اساس لایحه دولت حقوق بازنشستگان، نیروهای خدماتی و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی حدود 900 هزار تومان افزایش می یابد.

یکی از نمایندگان کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس در این خصوص می گوید: دولت سیزدهم لایحه افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران را به مجلس پیشنهاد کرد و ما از این لایحه حمایت می کنیم.

محمد خدابخشی می افزاید: امسال برای دومین بار است که دولت پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران را دارد که هدف آن بهبود وضعیت معیشتی این قشر است.

وی به ایرنا گفت: با توجه به تورم و در راستای تناسب دستمزد، این افزایش دستمزد مورد حمایت مجلس است.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر دولت فرصت افزایش دستمزدها را داشت قطعا پیشنهاد می کرد: دولت سیزدهم درصد افزایش دستمزد کارمندان و مستمری بگیران را به گونه ای پیشنهاد کرد که این افزایش حقوق را داشته باشد. قدرت پرداخت

خدابخشی بیان می کند: نمایندگان مجلس از لایحه پیشنهادی دولت حمایت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید