افزایش حقوق بازنشستگان با رشد 5 درصدی به اضافه 900 هزار تومان

افزایش حقوق بازنشستگان با رشد 5 درصدی به اضافه 900 هزار تومان

وزیر رفاه اجتماعی نیمه اول اردیبهشت ماه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران با سایر سطوح درآمدی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسیده و به شورای دولت ارسال می شود. هرچند قول هایی از سوی مسئولان ذیربط مبنی بر تصویب و اجرای افزایش حقوق بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود. با توجه به آنچه وزیر رفاه گفته بود «دخالت دولت در طرح ارتقای یارانه ها»، سرانجام پرداخت موقت حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد. حال باید دید حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر افزایش می یابد.

افزایش حقوق بازنشستگان با رشد 5 درصدی به اضافه 900 هزار تومان
پرداخت حقوق بازنشستگان با افزایش 21 تا 27 درصدی مشابه مصوبه شورای عالی کار از روز گذشته آغاز شد و بر اساس اخبار منتشر شده، وعده های مسئولان برای تکمیل اجرای قانون همسان سازی و پرداخت معوقات گذشته از سوی مسئولان اعلام شد. در آن گنجانده شده اند. با این حال هنوز ابهامات و مطالباتی وجود دارد که باید دید تا پایان اردیبهشت ماه حل می شود یا ساعتی دیگر موکول می شود.

پرداخت مابه التفاوت فروردین ماه با چند ساعت تاخیر
این در حالی است که برخی مستمری بگیران که دیروز فیش حقوقی آن ها نمایان بود نیز در فضای مجازی خود را اعلام کردند و سردرگمی ایجاد کردند. به گفته «حسن ایزدان»، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران، افزایش مصوب (27 درصد برای حداقل حقوق بگیران و 21 درصد برای سایر سطوح) و 25 درصد مابقی توزیع متناسب. مبلغ 1400 برای مشمولان محاسبه و ارائه شد، اما با وجود اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول داده بود مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران به همراه حقوق فروردین ماه پرداخت شود، این امر محقق نشد. البته سازمان تامین اجتماعی در این خصوص اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد: مابه التفاوت فروردین ماه طبق برنامه و در همان روز (به ترتیب حروف الفبا از 30 تا 31 اردیبهشت ماه) با فاصله زمانی چند ماهه واریز می شود. ساعت ها.”

دیدگاهتان را بنویسید