مجلس افزایش حقوق بازنشستگان را تعیین کرد 900 هزار تومان به اضافه 5 درصد حکم قانونی شهریور

مجلس افزایش حقوق بازنشستگان را تعیین کرد  900 هزار تومان به اضافه 5 درصد حکم قانونی شهریور

روز جدید نمایندگان مجلس بر اساس لایحه تناسب مستمری بگیران و مستمری بگیران که بر اساس آن میزان افزایش حقوق 900 هزار تومان به اضافه 5 درصد مصوبه تعیین شده است، با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کردند.

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 17 آبان) با ردیف دوم این لایحه در ادامه لایحه دو فوریتی تعدیل حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​موافقت کردند.

در سطر 2 این لایحه آمده است:

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور اعم از مستمری بگیران، نظامیان و مستمری بگیران کشوری و لشکری. صندوق‌های بازنشستگی و سایر صندوق‌های بازنشستگی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی، مبلغ 9 میلیون (9000000 روپیه) افزایش می‌یابد.

تبصره – افرادی که پس از اعمال این قانون بازنشسته می شوند در صورتی که در محاسبه مستمری آنها اثر ریالی افزایش مندرج در بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشستگان هم طبقه باشد. و سازمان مشابه به علاوه افزایش سنوات مبلغ تعمیر را تا سقف تعیین شده دریافت می کند.

2-2- علاوه بر میزان افزایش مقرر در بند 1-2 این قانون، حقوق بازنشستگان، کارکنان خدماتی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی پنج درصد ( 5 درصد) نسبت به مصوبه قانونی 1401 شهریور افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید