افزایش 45 درصدی کرایه تاکسی بعد از عید فطر و افزایش 60 درصدی در هنگام بارندگی

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تبصره های مصوب افزایش کرایه تاکسی ها مربوط به مشکلاتی مانند شلوغی خطوط، پیک سفر، شرایط جوی و … است و در این شرایط نرخ ها می تواند برای پیدا کردن تا 60 درصد افزایش دهید

امیر بیات ترک با اشاره به اجرای افزایش 45 درصدی کرایه تاکسی ها در تهران پس از عید سعید فطر، گفت: استاندار تهران در قالب نامه ای به شورای شهر تهران تغییراتی را در خصوص تصویب افزایش نرخ انجام داده است. کرایه حمل و نقل عمومی شورای شهر متعاقباً این تغییرات را پذیرفت و در نهایت تأثیری بر میانگین 45 درصدی افزایش کرایه تاکسی در سال 1402 نداشت.

وی افزود: در واقع تغییرات استاندار تهران در خصوص مصوبه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در قسمت نظرات این مصوبه بود. بر اساس این مصوبه و در بند تبصره ها به شهرداری اجازه داده شد تا در سال جاری نرخ کرایه تاکسی را تا ۷۵ درصد افزایش دهد.

معاون برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: استاندار با کاهش سقف کرایه تاکسی ها این عدد را به 60 درصد رساند.

بیات ترک تصریح کرد: تبصره های مصوب افزایش کرایه حمل و نقل عمومی مربوط به مواردی از جمله شلوغی خطوط، زمان پیک سفر، شرایط آب و هوایی و… بوده است. شورای شهر به شهرداری و سازمان تاکسیرانی شهر تهران اجازه داد تا نرخ کرایه تاکسی را تا 75 درصد افزایش دهند. فرماندار این مبلغ را به 60 درصد سقف افزایش کرایه کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر ابلاغ استاندار تهران را پذیرفت، یادآور شد: همانطور که قول داده بودیم تعرفه جدید تاکسی در تهران از ابتدای اردیبهشت اجرا می شود. اکنون سازمان تاکسیرانی در حال تهیه قیمت جدید است.

معاون برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم در هفته آینده برچسب های جدیدی بر روی تمامی تاکسی های شهر تهران نصب شود تا مسافران نگران میزان کرایه خود نباشند.

بیات ترک در پاسخ به این سوال که آیا می توان مانند ایام اوج بیماری کرونا دو نرخ با توجه به تعداد مسافران تاکسی اعمال کرد، توضیح داد: با توجه به اینکه هیچ یک از محدودیت های مربوط به دوره کرونا در حال حاضر وجود ندارد. ما در حال حاضر با وزارتخانه در حال مذاکره هستیم، ستاد بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا هستیم تا تکلیف این تعداد مشخص شود.

وی افزود: با وجود این شرایط، وزارت بهداشت همچنان معتقد است که بحران کرونا تمام نشده است و برخی مسائل همچنان باید رعایت شود.

معاون برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در حال مذاکره هستیم و اگر به نتیجه خاصی برسیم، نرخ کرایه تاکسی ها به صورت تک نرخی و یا احتمالاً دو کرایه تعیین می شود.

بیات ترک نیز گفت: تغییرات جدید تعرفه برای اپلیکیشن های پرداخت الکترونیک نیز اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید