نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران از ری آغاز می شود

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789613

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: معتقدم علاوه بر تکمیل پروژه خط 6 مترو در محدوده شهرری، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز در ری آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین توکلی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: معتقدم شرکت مترو تهران باید اولویت را برای تکمیل خطوط منتهی به شهرری قرار دهد.

وی گفت: با وجود اینکه شهر در محدوده بیستم کلانشهر تهران دیده می شد، اما علاوه بر جمعیت 500 هزار نفری، روزانه شاهد تردد 200 هزار مسافر به این شهر هستیم و این نشان دهنده حجم بالای ترافیک و لزوم توجه مضاعف است. به حمل و نقل عمومی.”

فرماندار ویژه شهر ری خاطرنشان کرد: به همین دلیل حمل و نقل درون و اطراف شهر باید توسط مدیریت شهری تهران دیده شود و شهرداری نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را از داخل شهر آغاز کند.

توکلی گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، نوسازی و نوسازی این ناوگان در تهران باید با شهرری آغاز شود و اتوبوس های جدید با استاندارد بیولوژیکی به این ناوگان اضافه شود.

وی با انتقاد از اینکه تکمیل و راه اندازی مترو شهرری در اولویت شرکت مترو تهران نیست، گفت: خط 6 مترو باید خیلی زودتر تکمیل و افتتاح می شد، بنابراین توسعه جنوبی این خط مترو شامل زیرساخت های ریلی، تجهیزات و ایستگاه ها می شد. ، باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: این امر ضمن تامین زیرساخت ها و افتتاح خطوط مترو درون شهری، علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان، باعث کاهش سفرهای خودرویی ساکنان شهرهای جنوبی و جنوب شرقی به مرکز تهران می شود. “

توکلی ادامه داد: از سوی دیگر معتقدم شبکه حمل و نقل درون شهری اعم از ناوگان اتوبوس، وانت و تاکسی باید در برنامه کلی حمل و نقل بین شهری از جمله مترو دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت مجتمع ایستگاه ری در اولویت است، گفت: برای حل اختلافات تلاش می شود و برآورد می شود برای اجرای این پروژه 100 میلیارد تن وام نیاز باشد.

معاون استاندار تهران گفت: البته با مرمت ایستگاه راه آهن قدیم در داخل و داخل شهر خدمات مربوطه در این منطقه به ساکنان ری و شهرهای اطراف ارائه می شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید