ساب زوار تبدیل به پارکینگ خیابانی می شود


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823571

سبزواری که چندین سال از عمرش می گذرد و بافت های سنتی دارد، اغلب در برخی نقاط ترافیک را تجربه می کند و باید این مشکل را در شهر حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; با توجه به قانون گسترش و توسعه راه های سال 1312 و ورود خودروها به زندگی انسان ها و تسهیل تردد در درون و برون شهر، رفته رفته شاهد ترافیک شهری خیره کننده و آزاردهنده بوده ایم.

موضوع قاچاق و پیامدهای آن یکی از مهم ترین و جسورانه ترین مسائل جهان امروز است، به ویژه در شهرهایی با بافت تاریخی و سنتی که هنوز هم درگیر آن هستیم.

حجم زیاد وسایل نقلیه شخصی و عمومی منجر به ترددهای غیرضروری و طاقت فرسا شده و این معضل پیامدهایی از جمله زیست محیطی، اجتماعی و … را به دنبال دارد.

سبزوار با قدمت طولانی و بافت سنتی خود اغلب در برخی نقاط ترافیک را تجربه می کند و باید این مشکل را در سطح شهر حل کند.

رئیس سازمان راهداری شهرداری سبزوار در گفت و گو با صبح توس گفت: در حال حاضر پارکینگ های فعال در شهر کشفی بیهک، شریعتمداری، پارک سلامت، پشت مسجد جامع و خیابان رضوی وجود دارد. منجر به ساعات کاری متفاوت برای هر کدام شد.

وی ادامه داد: در پارکینگ های عمومی بر اساس اعمال برخی قوانین به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان و سایر پارکینگ ها هستند.
وی همچنین تاکید کرد: اوج تردد در هسته مرکزی شهر از ساعت 11 تا 13 و از ساعت 19 تا 21 است.

سحابی گفت: در حال حاضر پارکینگ در دست ساخت نداریم و در حال حاضر در حال یافتن مکان مناسب برای این پروژه هستیم.

سحابی به راهکارهای دیگر برای حل معضل ترافیک اشاره کرد و افزود: استفاده از دوربین های راهنمایی و رانندگی باعث افزایش انضباط رانندگی می شود که برای این منظور 30 ​​دوربین در مقاطع و معابر مختلف نصب شده و به صورت 24 ساعته نظارت می شود.

رئیس سازمان راهداری شهرداری افزود: مطالعه و اجرای طرح های پیچیده معابر در سطح شهر به مدت 2 سال در نظر گرفته شده است که با نتایج این طرح ها می توان به رفع مشکل ترافیک شهری امیدوار بود.

سحابی با اشاره به اینکه در این طرح اقداماتی از جمله بهسازی تقاطع ها و تجهیز معابر به دوربین های ترافیکی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برخی دیگر از موارد این طرح مستلزم هزینه های بسیار بالا و همچنین اقدامات زیربنایی و تغییرات در شهر است که دچار بیش از حد خواهد شد. زمان. شد.

وی با اشاره به روان سازی تقاطع ها در اوایل دهه 1400 تصریح کرد: این طرح تا حدودی وضعیت ترافیک شهری را هموار کرده است.

موضوعی که نباید از آن غافل شد، توسعه حمل و نقل عمومی است تا مردم بتوانند با استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی بدون نیاز به استفاده از وسایل نقلیه شخصی، امور خود را پیگیری کنند.

طبق آمار در سال 1391 شهر سبزوار دارای 57000 دستگاه خودرو بوده که در سال 1401 به 150000 دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید