تلاش برای جذب 300 میلیارد تن تاسیسات ریلی ساب زوار


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813455

عابستانی گفت: پروژه راه آهن سبزوار باید 300 میلیارد تن تسهیلات ارائه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر عابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه ساخت راه آهن سبزوار از سال 87 آغاز شد، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار به مرحله ساخت نرسید. وزارت راه و شهرسازی می تواند این پروژه 48 کیلومتری را تا یک سال آینده به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های این پروژه 85 درصد پیشرفت دارد، گفت: هنوز نیاز به پیشرفت فیزیکی وجود دارد، هیئت مدیره برای کمک به 300 میلیارد تسهیلات فولادی، بر این اصل هستیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ادامه این پروژه تا اتمام پروژه باید حدود 800 میلیارد تن بودجه در نظر گرفته شود که در زمان بودجه 11 این رقم 445 میلیارد تن بوده است. سالها پیش.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال رایزنی برای جذب تسهیلات هستیم، ادامه داد: در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم و 300 میلیارد تن با استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون بخشی از درآمد مالیاتی دولت دریافت می کنیم. پیش بینی می کنیم با تخصیص این میزان 48 کیلومتر اول راه آهن خراسان غربی تا 1.5 سال آینده ساخته شود.

آنستانی تاکید کرد: ادامه این پروژه مربوط به شهرهای ششمد، بردسکن، هلیل آباد، کاشمر در غرب خراسان، مه ولات در جنوب استان و همچنین راه آهن مشهد – جنوب و در نهایت راه آهن خواهد بود. . مسیر خراسان جنوبی و خراسان جنوبی، رضوی را بسیار به تهران نزدیک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید