“رئیس جمهور ساب” رئیس جمهور سابق به تخلف در بازار سهام متهم شد

190142 963 خبر خاکستری

روز جدید : احتمال رسیدگی به دو پرونده شکایت مجلس از روحانی رئیس جمهور سابق در قوه قضائیه خبری بود که روز گذشته نایب رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرد و اتهامات جدید روحانی مبنی بر تخلف در بورس و ارز را 4200 تن دانست. بازگشایی دولت گذشته یکی از دستاوردهای مجلس انقلاب است که تمام تلاش خود را برای تسویه حساب سیاسی با روحانی به کار بسته و هفته ای نیست که گلایه جدیدی به گوش برسد.

و این بار موضوع مداخلات ارزی و سقوط بورس دستاویزی برای طرح دعوا شده است. این نماینده مجلس با بیان اینکه اسنادی داریم که رئیس جمهور وقت در جریان رفتار مجرمانه بورس و ارز 4200 تومانی مرتکب شده بود، گفت: به همین منظور مدارک را برای بررسی و پیگیری به رئیس قوه قضائیه ارسال کرده ایم. اظهارات نصرلا پیمان فر نماینده مشهد و کلات و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 حاصل گفتگوی دلنشین اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس قوه قضائیه در جلسه اخیرشان بود. وی گفت: در این جلسه پیشنهاد دادیم که آقای اجی شعبه ویژه ای را برای رسیدگی به پرونده های کمیسیون اصل 90 افتتاح کند، اگر این شعبه تشکیل شود طبیعتا روند پیگیری پرونده ها بهتر می شود. در این جلسه مواردی که در دوران خدمت آقای اج مطرح کردم مربوط به شکایت های رسمی از رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم بود. البته شکایت های متعددی از روحانی صورت گرفت که دو مورد از آنها را پیگیری کردیم. نایب رئیس کمیسیون اصل 90 نیز گفت: به مناسبت شکایت روحانی، نامه ای به آقای منتظری رئیس دادستانی کل کشور ارسال شد که یکی به موضوع مداخلات ارزی و دیگری در ارتباط با موضوع بود. از مبادلات سهام اسنادی داریم که رئیس جمهور در جریان رفتار مجرمانه بورس و ارز 4200 تنی مرتکب شده است. مستندات را برای بررسی و پیگیری به رئیس قوه قضائیه ارسال کرده ایم تا این موضوع بررسی شود. در آن جلسه، آقای Edgey قول داد که این مسائل را پیگیری کند. پیمان فر در خصوص پرونده کرسنت که اصولگرایان معتقدند تقصیر دولت دوازدهم است، گفت: پرونده کرسنت یکی از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد که نتیجه خوبی داشت. پرونده کرسنت به اتهام فساد ظاهری و رشوه باید توسط قوه قضاییه پیگیری شود. پیش از این، دولت پرونده کرسنت را بسته و محرمانه نگه می داشت و آقای زنگنه با مخفی نگه داشتن آن اجازه ورود دستگاه های امنیتی و مجلس به این موضوع را نمی داد. حتی مصاحبه ها و اخبار مربوط به کرسنت هم در خبرها ذکر نشد.

آقای اج دستور داد پرونده کرسنت فعال شود. خدا نکند. وی در خصوص پاسخ رئیس قوه قضاییه به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به شکایات مجلس، توضیح داد: وی هنوز در این زمینه پاسخی نداده است. مسائل مجلس فقط مسائل اقتصادی نیست بلکه مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هم هست، لذا دغدغه آقایان در راه اندازی شعبه این است که این شعبه یک شعبه عمومی باشد نه یک شاخه تخصصی، لذا باید مقداری را مطالعه کنند و مجلس از این طرف. شعبه رسیدگی به آن را موثر می داند. پیمان فر در پایان توضیح داد: در موضوع وزارت نفت بیش از 17 پرونده فعال داریم که حاصل 60 شکایت از وزیر سابق نفت است که جمع بندی شده است. مجلس یازدهم زمانی کار خود را آغاز کرد که با استیضاح مواجه شدند و خواستار محاکمه شدند، دولتمردان تدبیر و امید را جمع بندی کردند. به گفته محمدعلی پورمحتر، فعال سیاسی اصولگرا، نمایندگان فعلی مجلس نگران هستند که در صورت انتقاد از دولت جدید، سوال از وزیر یا درخواست استیضاح، خشمگین شوند. بنابراین امید به محاکمه روحانی و کابینه برای آنها مایه افتخار شد و از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. این در حالی است که احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس در گفت و گو با شارک تلاش های نمایندگان را بی نتیجه توصیف کرد. مواردی که می توانید لیستی از افراد از محمدجواد ظریف تا معصومه ابتکار را ببینید. آذری جهرمی به دلیل فیلترینگ پهنای باند تلگرام به دلیل انتقاد از بنزین بی کیفیت داخلی، از یک سو، محکوم کردن محمدجواد ظریف به عنوان خیانتکار و تعبیر انتشار مصاحبه وی به ترکیب میدانی و دیپلماسی مورد انتقاد قرار گرفته است که مجازات دارد. از سوی دیگر به صورت دوره ای به زنگنه، روحانیت و جهانگیری حمله می کنند. این حملات ادامه داشت تا اینکه اخیراً کلیباف نامه رهبر معظم انقلاب را در مجلس قرائت کرد. رهبر معظم انقلاب در تذکری به نمایندگان مجلس پس از مجرم شناخته شدن حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در پرونده بورسیه تاکید کردند: قبل از اثبات جرم، موضوع نباید رسانه ای شود، پیگیری و جبران شود. اما به نظر می رسد این اخطار مانند تذکرات قبلی رهبر معظم انقلاب به مجلس نادیده گرفته شده و اسامی متهمان پرونده های کمیسیون اصل 90 همچنان از تریبون های رسمی اعلام می شود. دیروز روحانی و زنگنه برای دومین بار اما نه به عنوان متهم، بلکه به عنوان مجرم مطرح شد و با وجود اینکه هیچ شکایتی علیه روحانی تشکیل نشده است، تلاش نمایندگان تا کنون بی نتیجه مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید