ترامپ رسماً در پرونده ای مبنی بر پرداخت هزینه های خاموشی متهم شد. احتمال دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای آینده

ترامپ رسماً در پرونده ای مبنی بر پرداخت هزینه های خاموشی متهم شد.  احتمال دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای آینده

جزئیات اتهامات علیه آقای ترامپ 76 ساله هنوز منتشر نشده است.

روز پنجشنبه، هیئت منصفه به متهم کردن رئیس جمهور سابق ایالات متحده در ارتباط با پرداخت 130 هزار دلار پول مخفی به استورمی دانیلز رأی داد.

این اولین پرونده جنایی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود.

سوزان نچل، وکیل آقای ترامپ این خبر را تایید کرد و گفت: او مرتکب جرمی نشده است و ما با این پرونده سیاسی در دادگاه به شدت مبارزه خواهیم کرد.

الوین براگ، دادستان منطقه منهتن باید آقای ترامپ و وکلای او را در مورد این موضوع مطلع می کرد.

آقای ترامپ در فلوریدا زندگی می کند و انتظار می رود برای دستگیری و شرکت در اولین جلسه دادگاه به نیویورک سفر کند.

تیم دفاعی او می گوید آقای ترامپ هفته آینده خود را تحویل خواهد داد.

پلیس مخفی آمریکا که مسئولیت حفاظت از رئیس جمهور سابق و فعلی این کشور را برعهده دارد، در جریان محاکمه مسئولیت اقدامات امنیتی را بر عهده خواهد داشت.

او نیز مانند سایر متهمان جنایی، احتمالاً باید مراحل انگشت نگاری و عکس برداری از چهره اش را طی کند.

در بیانیه ای در واکنش به این خبر، آلوین برگ، وکیل منهتن مسئول پرونده حقوقی، او را به باد انتقاد گرفت و او را مایه شرمساری خواند: «دموکرات ها در طول فشارهای خود برای «گرفتن ترامپ» دروغ گفتند، تقلب کردند و دزدی کردند. اما اکنون آنها کار غیر قابل تصوری را انجام داده اند: متهم کردن یک فرد بی گناه در جریان اقدامی برای خنثی کردن انتخابات.”

الوین برگ یک دموکرات است و آقای ترامپ بارها تحقیقات درباره عملکرد او را “انتقام گیری سیاسی” مخالفانش خوانده است.

آقای براگ انگیزه خود را انتقام از آقای ترامپ رد کرد. وی در توییتی نوشت: «ما هر پرونده را در حوزه قضایی خود بر اساس حقایق، قانون و شواهد ارزیابی می کنیم.

استورمی دنیلز می گوید در سال 2006 با آقای ترامپ رابطه جنسی داشته است، یک سال پس از ازدواج او با همسر فعلی اش ملانیا.

مایکل کوهن، وکیل سابق آقای ترامپ، در جلسه دادگاه گفت که با هماهنگی با دستور آقای ترامپ، 130 هزار دلار به استورمی دنیلز پرداخت کرده است.

آقای ترامپ رابطه نامشروع با خانم دانیلز را تکذیب می کند و اخیراً در پستی در شبکه اجتماعی “Truth Social” که خودش آن را تاسیس کرده است، از طرفدارانش خواسته به حکم بازداشت او اعتراض کنند.

دونالد ترامپ در حال حاضر در صدر فهرست نامزدهای حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار دارد.

هیچ ماده ای در قانون ایالات متحده وجود ندارد که نامزد محکوم ریاست جمهوری را از تبلیغات انتخاباتی منع کند، حتی از زندان.

کمپین او روز پنجشنبه در ایمیلی با استناد به طرح اتهامات در پرونده نیویورک درخواست کمک مالی کرد.

برخی از جمهوری خواهان کنگره به حمایت از آقای ترامپ برخاسته اند.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «آلوین برگ در تلاش خود برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری صدمات جبران ناپذیری به کشور ما وارد کرد.

در حالی که او به طور مرتب جنایتکاران خشن را برای ایجاد وحشت در جامعه آزاد می کند، از سیستم قضایی مقدس به عنوان سلاحی علیه دونالد ترامپ استفاده می کند.

اما دموکرات ها از استیضاح آقای ترامپ استقبال کردند و استدلال کردند که هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

آدام شیف، عضو کنگره گفت: «استیضاح و دستگیری رئیس جمهور سابق یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ آمریکا است. اما همین امر در مورد رفتار غیرقانونی که دونالد ترامپ به آن متهم شده نیز صادق است.

نام آقای ترامپ در چندین پرونده قضایی دیگر نیز مطرح شده است.

یکی از آنها به نقش او در حمله سال 2021 به کنگره آمریکا مربوط می شود و دیگری تلاش او از کاخ سفید برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 در ایالت جورجیا است.

او از سال 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد و در آن دوره دو بار توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد. وی در هر دو مورد توسط سنا تبرئه شد.

واکنش ترامپ

ترامپ در بیانیه‌ای قوی گفت این اتهام سیاسی است و قصد دارد با نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تداخل داشته باشد و ادعا کرد که این ادعا نتیجه معکوس خواهد داشت و این یک ترفند دموکرات‌ها است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، وی مدعی شد: من کاملا بی گناه هستم و اتهامی که به من وارد می شود مداخله در نتایج انتخابات است. [ریاست جمهوری ۲۰۲۰] و رویکرد آن پیگرد سیاسی است».

رئیس جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه در تاریخ این کشور چنین اتفاقی نیفتاده است، گفت: مسئولیت من از [جو] بایدن [رئیس جمهور آمریکا] نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا او سعی دارد از طریق سیستم دادگاه مرا از نظر سیاسی دنبال کند.”

ترامپ ادامه داد: این سابقه تاریخی درخواست های استیضاح رئیس جمهور سابق، گواه فریب و فریب دموکرات هاست. آنها در طول دهه‌ها بارها تقلب کرده‌اند، از جمله جاسوسی در کمپین من.»

دیدگاهتان را بنویسید