کیفرخواست علیه رئیس جمهور سابق آمریکا؛ آیا ترامپ دستگیر و انگشت نگاری می شود؟

کیفرخواست علیه رئیس جمهور سابق آمریکا؛  آیا ترامپ دستگیر و انگشت نگاری می شود؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، برای رسیدگی به اتهاماتش در رابطه با پرونده پرداخت پول مخفیانه به استورمی دانیلز، بازیگر پورن، به زودی باید تسلیم دادستان شود.

انتظار می رود از دونالد ترامپ مانند سایر متهمان پرونده های مختلف در سیستم قضایی آمریکا عکس گرفته شود و انگشت نگاری شود. حتی ممکن است به او دستبند زده شود، در این مرحله حقوقش به او یادآوری می شود، همانطور که تماشاگران سینمای آمریکایی در سراسر جهان بارها و بارها آن را دیده اند.

با این حال، ترامپ یک شهروند عادی نیست و به احتمال زیاد علاقه مندان به این موضوع در سراسر جهان روش کمی متفاوت برای رسیدگی به این پرونده را مشاهده خواهند کرد.

اگرچه جو تاکوپینا، وکیل دونالد ترامپ، می گوید موکلش در جلسه دادگاه آتی دستبند نخواهد شد، انتظار می رود ترامپ سه شنبه آینده شخصاً برای افتتاح پرونده خود حضور یابد، جایی که اتهامات او برای اولین بار به صورت علنی خوانده می شود. دادگاه .D اما هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ دستبند زده خواهد شد یا خیر. اما یک چیز واضح است، او حتی با وجود این اتهام می تواند نامزد ریاست جمهوری بعدی آمریکا باشد.

آیا ترامپ دستگیر می شود؟

وکلای ترامپ گفتند که نیازی به دستگیری او نیست و ترامپ از فلوریدا به نیویورک خواهد رفت تا تسلیم دادستان این پرونده شود.

اما اگر ترامپ از تسلیم شدن به دادستان امتناع کند چه؟ سپس سناریوی دوم یعنی بازداشت و تحویل او به دادستان محقق می شود.

همچنین وظیفه ران دی سانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا است که ترتیب بازداشت و استرداد او را بدهد. یعنی فردی که اتفاقاً رقیب جدی ترامپ در حزب جمهوری خواه است و مصمم است به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آتی معرفی شود.

آیا از ترامپ انگشت نگاری می شود؟

بله، پس از حضور در دادسرا، روند عادی و قانونی ثبت هویت که برای سایر متهمان مجرم مانند عکسبرداری و انگشت نگاری اعمال می شود، برای آقای ترامپ نیز اعمال می شود، البته همه اینها پشت درهای بسته انجام می شود. .

ترامپ سپس توسط پلیس بازداشت می شود و شرایط سفر یا حتی بازداشت خانگی تعیین می شود.

آیا ترامپ در دستبند خواهد بود؟

هنوز به درستی روشن نشده است. قابل ذکر است که او به عنوان رئیس جمهور سابق ایالات متحده از مجموعه ای از پروتکل های حفاظتی نیز بهره می برد.

علاوه بر این، هر سفری که ترامپ برای بررسی این پرونده و در نهایت محاکمه انجام دهد، مستلزم هماهنگی با سرویس مخفی و سایر سازمان های مجری قانون در ایالات متحده است.

در دادگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آ

محتوای کیفرخواست ترامپ هنوز مهر و موم است، بنابراین جزئیات اتهامات هنوز روشن نیست. این نوع چیزها در سیستم قضایی آمریکا رایج است و گاهی اوقات شرح کامل اتهامات متهم تا اولین حضور در دادگاه مخفی نگه داشته می شود. کیفرخواست هایی که هیئت منصفه علیه ترامپ صادر کرد نیز در حال حاضر علنی نیست.

علاوه بر این، دادستان منطقه منهتن می تواند از دادگاه بخواهد که یا متن کیفرخواست را قبل از شروع محاکمه منتشر کند یا صبر کند تا متن کیفرخواست در اولین جلسه برای قاضی خوانده شود.

پس از جلسه استیضاح، خود ترامپ یا وکلای او می توانند به این اتهامات اعتراض کرده و آن را رد کنند. بدین ترتیب وی به طور موقت آزاد می شود و تاریخ دیگری برای دومین جلسه دادگاه تعیین می شود. نکته دیگر این است که به دلیل ماهیت اتهامات، ترامپ مجبور به تودیع وثیقه نخواهد بود.

آیا دادگاه او جلوی دوربین خواهد رفت؟

تصمیم گیری بر اساس تاریخی بودن رویداد و درخواست رسانه برای پوشش آن بر عهده قاضی است و هیچکس نمی تواند قاضی را مجبور به پذیرش دوربین های رسانه ای کند.

شایعه شده است که دادگاه ترامپ به ریاست قاضی “خوان مورچان” برگزار می شود. یعنی همان قاضی که قبلاً پرونده تقلب مالیاتی علیه سازمان ترامپ را رسیدگی کرده بود.

آیا ترامپ می تواند نامزد ریاست جمهوری شود؟

بله قانون اساسی ایالات متحده چیزی در مورد رد صلاحیت برای اتهامات جنایی یا محکومیت نمی گوید.

همچنین انتظار می رود دونالد ترامپ که قصد موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را دارد، تمام جریانات این پرونده را به نمایشی برای جذب هواداران بیشتر تبدیل کند.

آیا ترامپ می تواند به دلیل پیگرد قانونی در این پرونده به انتقاد از سیستم قضایی آمریکا ادامه دهد؟
آره؛ همه متهمان حق دارند به بی گناهی خود اقرار کنند. با این حال ترامپ نمی تواند دادستان را تهدید کند. در هفته‌های منتهی به کیفرخواست، ترامپ حملات خود را علیه آلوین براگ، دادستان دموکرات منطقه منهتن و سیستم قضایی ایالات متحده افزایش داد.

رسیدگی به این پرونده چقدر طول می کشد؟

مدت خیلی زیادی. ترامپ بارها گفته است که به شدت با این اتهامات مبارزه خواهد کرد. او حق دسترسی به اسناد جمع آوری شده توسط دادستان ها در طول تحقیقات خود و همچنین به گزارش هیئت منصفه و اظهارات شاهدان را دارد.

وکلای ترامپ نیز احتمالاً روش‌های حقوقی مختلفی را برای توقف روند رسیدگی به این پرونده امتحان خواهند کرد.

آیا ترامپ در صورت محکومیت به زندان خواهد رفت؟

در تئوری بله. اتهام جعل سوابق که در پرونده نیز ذکر شده است، جرایم درجه یک و تا چهار سال حبس دارد. اما مشخص نیست که دادستان آلوین براگ واقعاً به دنبال چه نوع مجازاتی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید