نامه نگاری رئیس سابق ژیمناستیک با فدراسیون جهانی باعث ایجاد بلاتکلیفی برای آن فدراسیون شد


ساعت: 00:48
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900026

توضیحات وزیر ورزش درباره وضعیت نامشخص ژیمناستیک

وزیر ورزش و جوانان گفت: نامه نگاری رئیس سابق ژیمناستیک با فدراسیون جهانی باعث بلاتکلیفی در این فدراسیون شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی درباره وضعیت نامشخص فدراسیون ژیمناستیک توضیح داد.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز در مراسم اختتامیه مسابقات دو و میدانی کشور گفت: از دست اندرکاران این مسابقات که شرایط خوبی را فراهم کردند تشکر می کنم و در صورت آمادگی حتما در مسابقات بعدی شرکت خواهم کرد.

وی افزود: بازدید از ورزشگاه شهید شیرودی برای پیشکسوتان دو و میدانی یادآور خاطرات است. ایستادن در کنار پیشکسوتان باعث افتخار است و همه آن عزیزان باید بدانند که هیچ وقت برای تمرین دیر نیست.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چرا پایگاه مادی پیشکسوتان دو و میدانی چندان مطلوب نیست، تصریح کرد: مشکلات کمبود مادی پیشکسوتان تنها مربوط به دوومیدانی نیست و متاسفانه پیشکسوتان در بیشتر رشته های ورزشی با مشکل مواجه هستند. چون از دوران قهرمانی گذشته اند دیگر امکانات قبلی را ندارند.

وی گفت: تمام هدف ما برنامه ریزی و استفاده از تمام ظرفیت ورزشی کشور برای کمک به ورزش پیشکسوتان است.

دکتر سجادی به اظهارات برخی از پیشکسوتان که گفته اند در پیست استقامت تمرین می کنند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در گذشته نیز بارها در پیست سوارکاری تمرین کرده ام. پیست سوارکاری بهتر از پیست میدانی است و ممکن است مکان مناسب تری باشد و از نظر ایمنی نیز قابل قبول باشد. اما برای دوندگان سرعت لازم است و اساس آن پیست مسطح است و باید پیست تارتان وجود داشته باشد. با این حال، دوندگان در کشور می توانند از مسیرهای خاکی نیز کمک بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: احیای پیست های معروف دو و میدانی کشور شامل پیست آزادی، پیست شهید شیرودی، پیست سنندج و پیست آفتاب الخبال و تغییر تارتان را در دستور کار داریم. پیست دو و میدانی آزادی نیز نیاز به مرمت کلی دارد چرا که این ورزشگاه برای فوتبال استفاده می شود و تبلیغات محیطی زیادی دارد که در طول زمان خسارات جبران ناپذیری به بار آورده است.

وی گفت: برای بازسازی پیست های تخریب شده دو و میدانی به دنبال منابع هستیم و این مشکل نیازمند برنامه ریزی و منابع قابل توجهی است.

دکتر سجادی همچنین در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون که توسط سرپرست مدیریت می شود افزود: در برنامه ما انتخابات فدراسیون شامل دوچرخه سواری و ژیمناستیک وجود دارد اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به تعویق افتاد. در دو سه سال اخیر اتفاقاتی در فدراسیون ژیمناستیک رخ داد و قبل از حضور من در وزارت ورزش اختلافاتی بین نایب قهرمان و رئیس وقت فدراسیون به وجود آمد که باعث ایجاد مشکلاتی شد و فدراسیون ماندگار شد. حل نشده

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش شرایط را برای ثبت نام کاندیداها و برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک مهیا کرده بود اما با توجه به تغییرات مدیریتی و همچنین مکاتباتی که رئیس سابق فدراسیون با فدراسیون جهانی موانعی بر سر راه انتخابات این فدراسیون وجود داشت، فرض کنید ما به دنبال رفع این موانع هستیم و تکلیف فدراسیون در اسرع وقت مشخص می شود.

دکتر سجادی گفت: اختلافاتی که در گذشته وجود داشت به ژیمناستیک ضربه زد. از زمانی که وارد وزارت ورزش و جوانان شدیم سعی کردیم این اختلافات را برطرف کنیم تا مشکلات فنی برای ژیمناستیک پیش نیاید. ما هم دوست نداریم فدراسیون در دوره سرپرستی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید