افشای پشت صحنه ژیمناستیک ایران توسط حریف / از شب نامه تا تجمعات خودجوش علیه رئیس فدراسیون

اسماعیل آقایی در خصوص مخالفت خود با ریاست زهرا اینچه درگاهی بر فدراسیون ژیمناستیک گفت: از روزی که رقابت های ریاست فدراسیون آغاز شد، پنج بار با اینچه درگاهی تلفنی صحبت کردم. در آن زمان قرار بود افشین داوری کاندیدای ریاست جمهوری شود و خبری از کاندیداتوری اسبقیان نبود. داور چند بار با من صحبت کرد و هر جا که می رفت من هم حضور داشتم. یک بار با اینچه درگاهی در تبریز صحبت کردم و از او خواستم جلسه ای داشته باشیم. او شخصیت بزرگی داشت و من کوچکترین بی احترامی نکردم. به او گفتم برای حل مشکل ژیمناستیک صحبت کند اما متاسفانه این برنامه اجرا نشد و در نهایت پس از انتخابات رای لازم را گرفت.

یکی از اعضای سابق هیئت مدیره فدراسیون ژیمناستیک گفت: قبلا هم گفته بودم که فدراسیون پیشرفت چشمگیری نداشته است اما در پشت صحنه افرادی بودند که از طرف من در مصاحبه ای صحبت کردند. در دوره علیه این پرتال شب نامه هایی منتشر شد که این مسائل 50 سال است که وجود دارد و تازگی ندارد. افرادی که از سوی فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب نشده بودند به همراه سه چهار نفر دیگر از بزرگسالان و افراد قدیمی شروع به ارسال شب نامه کردند. آخرین باری که این را دیدم واقعا متاسف شدم. بعد از این ماجرا تصمیم گرفتم با اینچه درگاه ملاقات کنم و بگویم که اتفاقاتی علیه او می افتد و کاسه و کوزه اش روی سرم شکسته می شود.

وی افزود: گفتم اینها مشکلات خانوادگی است و بهتر است خودمان حل کنیم. عده ای سعی کردند من را منصرف کنند و گفتند نیازی به جلسه نیست، اما من در این سن بهتر از همه می دانم. به من فشار آوردند که با رئیس فدراسیون ارتباط برقرار نکنم اما نپذیرفتم. با این حال جلسه ای گذاشتم و مشکلات و اختلافات را حل کردیم. من معتقدم که دعوای خانوادگی وجود دارد و این چیزی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت. از آنجایی که با رئیس فدراسیون جلسه ای نداشتم طبیعی بود که بدبین باشم اما وقتی با او صحبت کردم دیدم آن چیزی که فکر می کردم نیست، کسانی که شب نامه می نویسند اگر می نویسند. جرات داشت مثل من با رئیس فدراسیون صحبت کردم و انتقاداتشان را مطرح کردم.

سرپرست سابق امور استان های فدراسیون ژیمناستیک درباره حضورش در این تجمع که 4 سال پیش مقابل اینچه درگاهی مقابل وزارت ورزش برگزار شد، گفت: این رالی خودجوش نبود و از قبل برنامه ریزی شده بود. روز گذشته در فدراسیون دانشجویی جلسه داشتم. در این جمع بیهوش بودم. متأسفانه برای سوء استفاده از من عکس گرفتند. یک بار با خانم فریبا محمدیان جلسه ای داشتم و در مورد ژیمناستیک صحبت کردم تا وضعیت فدراسیون را بررسی کنم.

وی گفت: اگر از روز اول برخی از پیشکسوتان که مخالف هستند و من آنها را دوست دارم، به جای منافع شخصی، به دنبال منافع فدراسیون بودند، همه چیز خوب پیش می رفت. متاسفانه هر روز شاهد مصاحبه این افراد علیه فدراسیون هستیم. قصد این افراد ارتقای ژیمناستیک نیست و خودشان هم این را می دانند اما پیگیر هستند. برخی از دوستانی که امروز علیه فدراسیون مصاحبه می کنند در دوره مختشمی هم همین کار را کردند. زمانی که حمید سجادی معاون وزیر ورزش بود در جلسه ای با مخالفان فدراسیون شرکت کرد. به او گفتم که حرفه این افراد درست نیست. در این جلسه 28 نفر حضور داشتند که 20 نفر از آنها از جامعه ژیمناستیک نبودند.

افشای پشت صحنه ژیمناستیک ایران توسط حریف / از شب نامه تا تجمعات خودجوش علیه رئیس فدراسیون

رئیس سابق انجمن ژیمناستیک مدارس کشور یادآور شد: این دوستان ما در ورزش و ژیمناستیک فوق العاده هستند و نمی دانم چرا این کارها را انجام می دهند و واقعیت ها را پنهان می کنند. سنگسار نخواهیم شد اگر یکی دیگر بیاید نمی گذارند ژیمناستیک پیشرفت کند. برخی در آن زمان به دنبال سود بودند تا بتوانند از فدراسیون چیزی بگیرند. یکی از کاندیداها که ادعا می کند با من ملاقات داشته است، چون دیدم حرفی برای گفتن ندارد، با او مخالفت کرد. به او نامه نوشتم و گفتم اگر رئیس جمهور شوی به فدراسیون نمی نشینی.

او به جمیله سروری گفت: «متاسفانه این درست نیست. کسانی که می گویند قهرمان نبود باید این را ثابت کنند و از روی سند صحبت کنند. روزهای ورزش و مربیگری او را به یاد دارم. من خانواده اینچه درگا را می شناسم و او واقعاً از خانواده ژیمناستیک است. اینچه درگاهی کاپیتان تیم ملی و یکی از ورزشکاران نترس و شجاع ایران است.

وی ادامه داد: سروری خواهر من است اما اینکه می گوید در 12 سالگی به المپیک رفته مشخص نیست. دبیر وقت فدراسیون که در سال 75 مربی من بود بارها اعلام کرد که سروری اصلاً در المپیک شرکت نکرده است. چون پدر سروری در سفارت کار می‌کرد، او را دیپورت کردند، اما به دلیل نداشتن شرایط سنی، این تبعید خلاف قانون بود. اینکه مدام بگوییم المپیک رفته ایم درست نیست، اما این را باید دیگران تایید کنند. رئیس وقت فدراسیون هنوز آنجا بود و می توانست اتفاقی که افتاده را تایید کند.

وی با اشاره به ادعاهایی مبنی بر اینکه اردوهای تیم ملی در گذشته خوب نبوده است، گفت: ما اجازه سیگار کشیدن در سالن و حضور ورزشکاران را نداریم اما برای مربیان این اتفاق افتاد. من یک معلم هستم و چنین چیزهایی را دوست نداشتم. به همین دلیل خیلی سعی کردم جلوی این اتفاق را بگیرم. ما به عنوان مربی حق نداریم جلوی ورزشکاران سیگار بکشیم، چون بچه ها هم یاد می گیرند.

وی افزود: از همه مخالفان می خواهم دست از اقدامات خود بردارند زیرا باید به دنبال باقی مانده ها و صالحان باشند. اکنون که ژیمناستیک کشور در حال پیشرفت است دیگر جایی برای این افراد نیست. اگر ژیمناستیک در قلب پیشرفت است، باید منافع ملی را در نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید