حکم دادگاه کلرادو علیه ترامپ/رئیس جمهور سابق آمریکا رد صلاحیت شد!

دادگاه عالی کلرادو روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در حکمی بحث‌برانگیز اعلام کرد که پیشنهاد ترامپ برای انتخابات سال آینده (۲۰۲۴) خلاف قانون اساسی است.

تصمیم دادگاه عالی کلرادو اولین تصمیم از نوع خود است که ناشی از شکایتی است که بر اساس ماده ای کمتر شناخته شده تحت اصلاحیه چهاردهم، بخش 3 قانون اساسی و مربوط به نقش ترامپ در شورش کنگره در 6 ژانویه 2021 (16 ژانویه) است. 2019) نقل قول ها

در تصمیم دادگاه کلرادو آمده است: اکثریت دادگاه (4 قاضی از 7 قاضی) بر این باورند که بر اساس بند سوم اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، ترامپ از تصدی پست ریاست جمهوری سلب شده است.

استفان چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که این شکایت عصر سه شنبه (به وقت محلی) ثبت خواهد شد. تعجب آور نیست که دادگاه عالی کلرادو، که قضات آن توسط حزب دموکرات منصوب می شوند، علیه ترامپ رای دادند تا نام ترامپ از برگه های رای حذف شود و زمینه را برای پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور متقلب ایالات متحده فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه رهبران حزب دموکرات به دلیل پیشتازی فزاینده و مسلط ترامپ در نظرسنجی ها در وضعیت هشدار قرار دارند، تاکید کرد: آنها اعتماد خود را نسبت به تمدید ناموفق ریاست جمهوری بایدن از دست داده اند و اکنون هر کاری انجام می دهند تا وی را از این امر بازدارند. از کاخ اخراج می شود. تا نوامبر آینده با آرای رأی دهندگان آمریکایی سفید شود.

چونگ تصمیم دادگاه عالی کلرادو را “کاملا اشتباه” خواند و افزود: “ما به سرعت از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست خواهیم کرد تا این تصمیم عمیقا غیر دموکراتیک را متوقف کند.”

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ تاکید کرد: ما کاملا مطمئن هستیم که دیوان عالی آمریکا به سرعت در این مورد تصمیم خواهد گرفت و در نهایت به این دعاوی غیر آمریکایی پایان خواهد داد.

در همین حال، ترامپ نیز تلاش ها برای رد صلاحیت او و دور نگه داشتن او از صندوق ها را «چرند» و «دخالت در انتخابات» خواند.

پیش از این نیز پرونده های مشابهی در ایالت های آریزونا، میشیگان و مینه سوتا آمریکا برای رد صلاحیت ترامپ تشکیل شده بود و دادگاه های عالی همه این ایالت ها این پرونده ها را رد کردند.

پرونده های مشابه در مورد رد صلاحیت ترامپ در حال حاضر در 13 ایالت دیگر آمریکا از جمله تگزاس، نوادا و ویسکانسین در حال بررسی است.